sobota 15. srpna 2020 Hana

Správa železnic opraví za 470 milionů korun most na Písecku

Ještě letos chce Správa železnic zahájit rekonstrukci přemostí u Červené nad Vltavou na Písecku. Stávající ocelová konstrukce z roku 1889 totiž nevyhovuje požadavkům na rychlost a zatíženost. Nahradit by ji měla novostavba železobetonového obloukového mostu. Správa železnic vyhlásila tendr na zhotovitele prací, ještě letos plánuje zahájení prací.

Provoz přes most u Červené nad Vltavou byl zahájen v listopadu 1889. Od té doby nebyl nikdy rekonstruován. „Ze strategického hlediska má trať velký význam jako objízdná trasa zejména při výlukových pracích na páteřních tratích a pro mimořádné přepravy. Dnes je přitom na mostě omezena rychlost na 30 kilometrů za hodinu, jeho nosnost prakticky vylučuje provoz nákladních vlaků,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Stávající mostní objekt má pět otvorů o celkové délce 280,2 m. Je tvořen v prvním a pátém mostním otvoru kamennou klenbovou konstrukcí a v druhém až čtvrtém otvoru ocelovou příhradovou konstrukcí. Výška mostu ode dna Vltavy k úrovni kolejí je 69,5 metru.

Pro nový návrh mostu byla navržena oblouková nosná konstrukce v hlavním mostním otvoru a trámová ve vedlejších mostních otvorech s horní mostovkou. V hlavním mostním otvoru je navržena nosná konstrukce ze železobetonového oblouku na rozpětí 156 metrů a se vzepětím 34,7 metru. Díky svému rozpětí se most po dokončení zařadí mezi největší oblouková mostní díla v České republice. Délka přemostění dosáhne 296,8 metru, celková délka mostu pak 316,3 metru.

Stavba bude rozdělena do čtyř etap. „Nejprve budou vystavěny opěry, pilíře a základy pat oblouku a nosné konstrukce krajních polí. V rámci druhé etapy se vybuduje zejména oblouková nosná konstrukce. Během následující fáze bude dokončena mostní konstrukce a v rámci hlavní výluky železničního provozu bude provedeno převedení tratě do nové polohy. Současně také dojde k demontáži stávající ocelové konstrukce mostu, přičemž se předpokládá využití nové nosné konstrukce pro nakládku demontovaných dílců. V rámci poslední etapy proběhnou dokončovací práce a rekultivace území stavby,“ uvedla Friebová. 

Zahájení prací se plánuje letos v listopadu, dokončení v červnu 2024. Celkové náklady dosahují výše 470 milionů korun.

Foto Facebook Správa železnic

Štítky Správa železnic, oprava, most, Červená nad Vltavou, Písecko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Dokud nehrábnou, neuvěřím. Zimolův poradce Žemlička dělal všechno pro to, aby i tato trať skončila. Kuba zrušil za svého náměstkování na kraji 2 tratě. Kde je jistota, že tuto investici provinčáci z kraje zase neumoří, ve jménu svých pochybných kšeftů - stejně jako když na trati č. 220 (Veselí - Č. Budějce) zrušili téměř všechny osobní vlaky, v prvním kvartále roku 2014? I jinde rušili stovky osobáků, jen aby na Šumavy mohl vyjet soukromník s několika omlácenými šroty z Německa (tam již stály v kopřivách), do kterých lezete jako na rozhlednu. Tak uvidíme, jaký zájem vytasí zde.

úterý, 16. června 2020, 09:02

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.