V neděli 9. prosince začnou po půl roce opět jezdit vlaky mezi stanicemi Vimperk a Lipka na Prachaticku. Důvodem uzavírky bylo zpevnění svahu, v němž trať vedla. Úprava přibližně 200 metrů dlouhého úseku stála 117 milionů korun bez daně.
Mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš uvedl, že jde o specifický úsek železnice, který z části vede v zářezu svahu a z části po náspu. V květnu SŽDC díky měřicím sondám zjistila, že koleje se pohybují, a proto provoz v daném úseku zastavila. „Bylo nutné vypracovat projekt pro zajišťovací práce a pro úpravu celého železničního spodku. Zároveň začala jednání s Vojenskými lesy jako majitelem pozemků kolem trati o vykácení cca 60 vzrostlých stromů a o vybudování provizorní cesty v úpatí svahu pro přístup těžké techniky," uvedl Illiaš.
Jednokolejná železniční trať je ve sledovaném úseku ve výšce zhruba 10 metrů. Násyp je umístěný na strmém svahu v údolí řeky Volyňky, kde je sklon až 30 stupňů. Pracovníci trať zpevnili železobetonovou zdí. Vzhledem k velmi těžké dostupnosti stavby pro techniku, pro dělníky i materiál šlo o náročnou stavbu.
Železniční trať slouží hlavně turistům, kteří cestují na Šumavu nebo do okolí lipenské nádrže.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.