Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyplatilo náhradu za vyvlastnění pozemků a objektu motocentra u Tábora, které bránilo dostavbě části dálnice D3. Na sociální síti X to uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Z jeho vyjádření v podcastu, který ŘSD zveřejnilo ve středu, vyplývá, že náhrada stanovená vyvlastňovacím úřadem bude přesahovat 24 milionů korun.
Odvolání Petra a Pavla Bratránka a společnosti Taartrade proti rozhodnutí o výši náhrady za vyvlastnění pozemků a motocentra na D3 zamítlo ministerstvo dopravy ve středu 26. června, uvedl Mátl. „Toto rozhodnutí tak nabylo právní moci. ŘSD bezodkladně (dnes) tuto náhradu vyplatilo," dodal. V podcastu Mátl řekl, že vyvlastňovací úřad určil výši náhrady na více než dvojnásobku 12 milionů korun, které ŘSD nabízelo při výkupu pozemků a objektu motocentra.
Ministerstvo dopravy dne 26.6. zamítlo odvolání Petra a Pavla Bratránka a spol. TAARTRADE proti rozhodnutí KÚ Jihočeského kraje o výši náhrady za vyvlastnění pozemků a objektu Motocentra na D3 a toto rozhodnutí tak nabylo právní moci. ŘSD bezodkladně (dnes) tuto náhradu vyplatilo
— Radek Mátl (@MatlRadek) June 28, 2024
Kvůli právnímu sporu o pozemky byl provoz na zhruba 400 metrů dlouhém úseku D3 u Tábora několik let svedený do jednoho směru. Minulý týden ale Mátl oznámil, že ŘSD získalo stavební povolení na dostavbu pravého jízdního pruhu. Předpokládaná délka prací je 40 dní, orientační náklady na stavbu jsou 14,5 milionu korun s daní z přidané hodnoty.
Pátek, 28. června 2024, 13:07
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo stavbu posledního úseku dálnice D3 na jihu Čech z Kaplice-nádraží do Nažidel. Na dvanáct kilometrů dlouhé úseku bude bude 14 mostů, z toho dvě mostní estakády celkem dlouhé 1,5 kilometru. Dálnice se...
Majitelé pozemků s motocentrem s vyvlastněním nesouhlasili, rozhodnutí označovali za nepřiměřené a protiústavní. Ústavní soud ale v listopadu odmítl jejich stížnost a ŘSD pak mohlo požádat ministerstvo dopravy o obnovu stavebního řízení.
Součástí dostavby D3 u Tábora je dokončení vozovky včetně úpravy podloží a kompletní obnova odvodnění pravého jízdního pásu. Stavbaři také dokončí úpravy zeleně na pravém svahu dálnice, upraví dopravní značení, svodidla a doplní oplocení.
V provozu je nyní 70 kilometrů D3, která má v budoucnu spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit má 170 kilometrů. Celou D3 z Prahy k hranicím včetně středočeských částí chce stát podle ministerstva dopravy dokončit do roku 2031, jihočeskou část do roku 2026.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
U nich strach nemám, protože jim nabízeli výměnu. Jinak spor se táhne již více jak 10let a na počátku byla korupce okresního úředníka, který vydal úmyslně jiné rozhodnutí a tím vše zablokoval. Okresy byl zrušeny v roce 2000 a kraj jako nástupce agendy dal od toho ruce pryč a je to promlčeno, takže stát platí za špatné rozhodnutí nějakého úředníčka - slavná 90léta
Bratránci byli pěkně nechutní vyděrači. 24mega je velkorysá částka. Styděl bych se takto blokovat stavbu důležité dálnice a brát si řidiče jako rukojmí. Úředník udělal chybu, budiž. Ale snaha domluvit se byla od nich nulová. Konečně s nimi soudy naložily, jak si zasloužili.
neudělal chybu úředník, to byl účelový podvod.. proto by bylo dobré, jakoukoliv černou stavbu (jakýkoliv podvod) okamžitě srovnat se zemí a to hned..
Nebyla to náhodou jejich živnost?Takže sehnat pozemek ,zaplatit novou stavbu a po celou dobu být bez příjmu?Nejsem si jistej jestli jim ty peníze budou stačit.Ale ,jen se ptám.
Za 24 milionů si postaví motocentrum jiné?? Ptám se pro kamaráda
Ať nám Honzík Rýdlů poví, kolik za tu dobu stálo značení , postavený na těch pár metrech, o kolik bude dostavba dražší, kolik stály soudy a právníci atd Pak nám bude jasný, kolik stát projel peněz, že to nezaplatili hned. A nikdo za nic nemůže, zaplatěj to daňoví poplatníci....
Horší je, že tam kvůli tomu dopravnímu omezení, zařvalo několik lidí tvl.. to prachy nikdy nenahradí. A hned to zaplatit nešlo, protože Bratránci odmítali vše a jejich požadavky bylo dost za čáru..