Jihočeské střední školy postrádají učitele přírodovědných oborů. Nejvíce chybí pedagogové pro informatiku, fyziku a matematiku. Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity otevřela Centrum pro přírodovědné vzdělávání, které se zaměřuje na přípravu středoškolských učitelů deficitních oborů. Řekli to zástupci centra i některých škol.
„Dostáváme se do situace, kdy nám učitelský sbor výrazně stárne. Řada kolegů v nejbližší době zvažuje odchod a nás čeká v blízké budoucnosti obměna asi 40 procent sboru,“ řekl ředitel českobudějovického Gymnázia Jírovcova Pavel Kavřík.
V roce 2020 shánělo 80 procent jihočeských středních škol učitele informatiky. Na výuku fyziky nemělo dostatek pedagogů 70 procent škol.
„Já mám jednoho fyzikáře a je mu téměř 70 let. Průměrný věk našeho sboru dosahuje 55 let,“ řekl ředitel českobudějovické střední průmyslové školy stavební Vladimír Kostka.
Centrum pro přírodovědné vzdělávání nabízí další vzdělávání pedagogických pracovníků. „Zájemci si u nás mohou zvýšit kvalifikaci z učitele pro základní školu na učitele pro střední školu. Nebo si zde mohou rozšířit kvalifikaci o nový předmět,“ uvedla proděkanka pro učitelské obory přírodovědecké fakulty Jana Kalová.
Program vzdělávání pedagogických pracovníků podle ní momentálně navštěvuje 14 studentů. „Zájem je relativně vysoký. Studenti navíc poznají špičkové vědce, kteří jsou ceněni v daném oboru a zároveň jim ti nejlepší středoškolští učitelé ukazují, jak daný obor vyučovat. Přirozeně se tak studenti potkají s evropskými odborníky, ale i s didaktiky z praxe,“ uvedla Kalová.
V Jihočeském kraji je více než sto středních škol, na nichž pracuje přibližně tři tisíce pedagogů, kdy nepatrnou většinu tvoří muži.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.