Je důležitou spojkou mezi východní částí Českých Budějovic a zbytkem města. Lávku přes nádraží využívají cyklisté i chodci. I proto je předmětem diskusí při plánování podjezdu. Zástupci radnice i krajského úřadu tvrdí, že by se měla zachovat.
Projekt podjezdu pod nádražím převzal Jihočeský kraj. Studie je podle hejtmana Martina Kuby (ODS) hotová. Nyní se začíná projektovat. Vjezd do tunelu by měl být u nádraží ve směru od Mánesovy ulice. Řidiči podjedou nádraží a poté se vydají do Mladého a následně na dálnici. Další výjezd zamíří k Rudolfovské ulici. Podle Kuby tato varianta umožňuje vybudovat tunel bez bourání domů v Dobrovodské ulici.
Právě v souvislosti s tímto úsekem se pak řeší lávka, která se nyní nachází nad vlakovým nádražím. Na to reagovalo vedení města České Budějovice, radní totiž minulý týden schvalovali studii providitelnosti, která se týká tohoto projektu.
„Je to důležité pro obyvatele Suchého Vrbného, Pětidomí i Dobré Vody. Ve vyjádření stojí, že souhlasíme s navrženou variantou, ale pouze za podmínky zachování stávající lávky pro pěší a cyklisty přes kolejiště. Lávka tam musí zůstat, jestliže chceme, aby se lidé po městě pohybovali jinak než v autě,“ řekl novinářům náměstek primátora Ivo Moravec (Hnutí Občané pro Budějovice).
Podle vedení města to vypadalo, že je kraji jedno, jestli tam lávka bude nebo ne. Náměstek primátora Petr Holický (ANO) uvedl, že o ní v textové části mateirálu nebyla zmínka. „Proto považujeme za důležité tam tuto funkcionalitu zachovat, je to naše podmínka,“ řekl.
Hejtman Kuba vzkázal, že kraj chce lávku zachovat také. „Lávka by měla zůstat. Podle mého to je věc, na kterou jsou obyvatelé města i ostatní Jihočeši zvyklí. My bychom ji tam rádi zachovali. Je ale potřeba říct, že se musí postavit tak, aby vyhovovala zasazením mezi koleje. Zjednodušeně je nutné postavit sloupy, které nebudou překážet vlakům. V naší vizualizaci je zatím jen nějaká možnost, jak by mohla vypadat, konkrétní podoba bude o nějakém projekt,“ sdělil hejtman Budějcké Drbně.
Financování by podle Kuby mělo být otázkou tří stran. Jelikož tunel povede pod nádražím, zapojí se do akce kromě Jihočeského kraje také Správa železnic. „Lávku využívají obyvatelé města, takže bych byl rád, kdybychom si v dalších fázích projektu o těch věcech povídali společně. Myslím, že by tam lávka měla zůstat,“ dodal Kuba.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.