Každý den ji využívají lidé, kteří míří z centra města směrem k Suchému Vrbnému. Lávku přes vlakové nádraží v Českých Budějovicích však čeká proměna. Radní nyní vybrali budoucí podobu nové stavby. Ta stávající zmizí na nezbytně nutnou dobu, uvedl náměstek primátorky Lubomír Bureš (ODS).
O nové podobě důležité lávky informovalo město v tiskové zprávě. Stávající trasa vede podchodem pod 1. a 2. kolejí, následuje rampa, vlastní lávka přes kolejiště a poté rampa do Suchého Vrbného. Nově ale bude nutné, aby vedla i přes 1. a 2. kolej.
Radní proto včera schválili řešení nové lávky. „Její stavba je plánována v těsné součinnosti s Jihočeským krajem a stavbou tunelu pod nádražím. Tyto klíčové investice je nutné koordinovat s ohledem na postup provedení stavebních prací a s tím související plánování výluk. Rada vybírala z pěti variant. Tři navrhované lávky byly na jižní straně, které však neumožňují vybudování stálých podpěr v kolejišti, instalace tělesa lávky by musela být najednou a pokud vím, v České republice je taková speciální technika velmi obtížně dostupná,“ popsal náměstek primátorky Lubomír Bureš.
Podle něj by navíc došlo k rozšíření výluk a výraznému zvýšení nákladů. Proto radní vybrali variantu číslo pět.
„...která umožňuje vybudování dvou podpěr v kolejišti, což mimo jiné, umožní postupně přisazování bloků, které tak může kopírovat plánované výluky v souvislosti s výstavbou tunelu,“ popsal Bureš.
Návrh nové lávky podel náměstka nijak nepřevyšuje okolní zástavbu a zachovává tak prostorový ráz té původní. Kdy začnou stavební práce, zatím není jasné. To platí i pro otázku, jak dlouho akce potrvá. Město bude podle Lubomíra Bureše obyvatele včas informovat.
Lidé budou muset během stavebních prací místo obcházet a cesta se jim prodlouží zhruba o dva kilometry. „Stávající lávka bude samozřejmě snesena v co nejzažším možném termínu tak, aby tam vydržela co nejdéle,“ uvedl Bureš pro Budějckou Drbnu s tím, že se aktuálně chystá harmonogram stavebních prací či výluk.
Lávka byla předmětem diskuse při jednání městských zastupitelů. Na svém facebookovém profilu o tom informovalo opoziční Hnutí Občané pro Budějovice. Při zasedání se na věc dotazoval zastupitel Lukáš Bajt.
„Pan náměstek Bureš (ODS) odpověděl, že stavba tunelu nemůže být provedena bez snesení současné lávky. O jiném, byť i jen dočasném řešení, ani slovo. Po něm se slova ujal jihočeský hejtman a budějovický radní Martin Kuba, který Lukáše za dotaz osočil z boje proti celé stavbě tunelu. Nesmysl,“ uvedli zástupci hnutí.
Ti tvrdí, že tak budou místní několik let odříznutí od města, což zástupci radnice nechtějí řešit. Lubomír Bureš redakci sdělil, že výstavba provizorní lávky není možná, protože by tím vznikla samotná investice, kterou nyní město chystá. Náklady na její vybudování se pohybují v řádech stovek milionů korun, informovala ČTK.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Půjčka až 150 000 000 Kč/EUR od soukromého investora, po celé ČR a SR. rychlé vyřízení, vhodné pro výplatu exekucí, sloučení mikropůjček a dalších nevýhodných půjček do jednoho. Délku splácení a výši splátky si určujete sami, kontaktujte nás na Email:>mhorackova04@gmail.com
idnes- pan redaktor ?? Na opačné straně lze železnici překonat u hřbitova v Mladém.! A jak se tam mají dostat ze Suchého Vrbného? Vzduchem- Jedinný přechod je u garáží! Kdo to schválil byl asi na práškách!!