Za několik měsíců vyrazí strakoničtí vojáci na další misi. Ta se uskuteční v Lotyšsku, kde budou vojáci využívat vozidla firmy Iveco. Jde o techniku, kterou běžně nepoužívají, proto s ní před nedávnem cvičili v Boleticích na Českokrumlovsku.
V Lotyšsku budou vojáci ze Strakonic zabezpečovat force protection, tedy ochranu sil. Právě proto pojedou do Pobaltí i vozidla Iveco.
V areálu Vojenského újezdu Boletice s nimi jezdili po nezpevněných cestách, v bahně a ve sněhu. Učili se také, jak překonávat terénní nerovnosti a překážky. Pomáhala jim v tom zapnutá redukce převodového stupně, které vojáci slangově říkají želva, uvedla v tiskové zprávě Jana Samcová, tisková a informační důstojnice 25. protiletadlového raketového pluku.
„Vozidlo jede pomaleji, ale je pružnější a má větší sílu. Řidiči pomůže při rozjezdech, aby s vozidlem vyjel náročný terén nebo když se potřebuje dostat z bahna, louže a podobně,“ popsal laicky J. Š., který řídil výcvik řidičů. Jména některých vojáků armáda nezveřejňuje.
Vojáci mají za sebou také i noční jízdy s využitím přístrojů nočního vidění. Jezdili bez přísvitu, tedy za podmínky, že světla vozidel jsou zcela vypnutá.
Výcvik má za sebou také J.E.: „Terén před sebou sledujete jen v omezeném koridoru a zaostřeně vidíte pouze deset, patnáct metrů před sebe. Přístroj nočního vidění zároveň mírně přibližuje. Všechno je zelené nebo černé, ať se jedná o vodu, led či kameny. Musíte tak dávat pozor na jakoukoliv překážku a všímat si i lehké změny v odstínu barvy,“ řekl.
„Řidič musí být schopen také rychleji reagovat na nečekanou překážku a hlavně si musí nejprve dvakrát či třikrát rozmyslet, kudy přesně pojede. Může se lehce stát, že při jízdě v noci si nevšimne překážky, kterou by za denního světla v žádném případě nepřehlédl,“ dodal J.E.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.