Správa železniční dopravní cesty revitalizovala 94 kilometrů regionální tratě z Českých Budějovic do Volar. Náklady činily více než 1,6 miliardy korun bez daně, více než 1,2 miliardy korun pokryly dotace. Největším přínosem projektu je zvýšení bezpečnosti a rychlosti železniční dopravy na uvedené šumavské dráze.
Na jednokolejné trati číslo 194, která vede z Českých Budějovic do Českého Krumlova, Černé v Pošumaví, Černého Kříže a Volar provedla Správa železniční dopravní cesty částečnou rekonstrukci železničního svršku a spodku a modernizovala sdělovací a zabezpečovací zařízení. Zhotovitelem byla společnost AŽD Praha.
„Realizace této stavby přinesla především podstatné zkrácení jízdních dob, což zajisté potěší cestující. Původní traťová rychlost 50 až 70 km/h s lokálními omezeními až na 20 km/h se teď zvýšila na 75 km/h a v úseku mezi Českými Budějovicemi a Boršovem nad Vltavou dokonce až na 90 km/h,“ uvedl generální ředitel Správa železniční dopravní cesty Pavel Surý.
Stavbaři vybudovali na šesti nádražích nová ostrovní nástupiště a 13 zastávek získalo nástupiště jednostranná. Po rekonstrukci jsou také čtyři ocelové mosty. Téměř polovina ze 113 železničních přejezdů dostala světelnou signalizaci, dalších 13 bylo osazeno závorami. Vybrané výhybky ve stanicích byly doplněny o elektrický ohřev. Stanice v úseku mezi Volary a Boršovem nad Vltavou mají nyní nové zabezpečovací a sdělovací zařízení, které umožní dálkové řízení provozu z Kájova.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.