Jihočeská správa a údržba silnic (SÚS) má před zimou ve skladech 87 tisíc tun posypových hmot, což je podobné množství jako minulou a předminulou zimu. Cestáři se budou v zimě starat o více než 6 tisíc kilometrů silnic, což je po Středočeském kraji druhé nejvyšší číslo.
„Momentálně máme k dispozici 32 tisíc tun soli a 55 tisíc tun inertního posypového materiálu, kam se řadí například kamenné drtě,“ uvedl provozní náměstek SÚS Jan Vykouk. Zákonem stanovené období, kdy silničáři zimní údržbu provádějí, začíná 1. listopadu a končí 31. března. Kryje se tedy s časovým intervalem, kdy musejí řidiči využívat zimní pneumatiky.
Jihočeský kraj spravuje pouze silnice druhé a třetí třídy, zimní údržba se ale vztahuje i na silnice první třídy v majetku státu. Letošní změnou je zimní údržba zprovozněných úseků dálnice D3, kterou si zajišťuje Ředitelství silnic a dálnic samo.
Sjízdnost jihočeských komunikací je SÚS připravena zajistit s pomocí vlastních 186 sypačů s radlicí a devíti sněhových fréz. Za volant uvedeného vozového parku usedá více než 300 řidičů.
Silničáři mají k dispozici také přes 20 kilometrů sněhových zábran, 20 tisíc sněhových tyčí, 12 hlásičů náledí a pět meteostanic.
Za zimu 2015/2016 spotřebovala Správa a údržba silnic Jihočeského kraje téměř 54 tisíc tun posypových materiálů (17 tisíc tun soli a 37 tisíc tun inertního materiálu. To bylo díky teplému počasí zhruba o 6 tisíc tun méně než v předešlém období. Loňská zima stála silničáře více než 198 milionů korun, ta předchozí byla o téměř 24 milionů dražší. Zima 2012/2013 stála skoro 330 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.