Téměř pět tisíc kilometrů tras mohou v Jihočeském kraji využívat cyklisté. Letos nově například cyklostezku mezi Třeboní a Novou Hlínou na Jindřichohradecku. V nejbližší době by se mohli dočkat i dalšího nového úseku mezi Volary a Soumarský mostem.
Podle něj turisté nejvíc vyhledávají tratě vedoucí podél řek. „Každý cyklista má jiná hodnotící kritéria. Ale budeme-li určovat podle frekvence využívání, pak se na špici jistě nachází Vltavská cyklistická cesta v úsecích Stožec – Nová Pec, Frymburk – Vyšší Brod, České Budějovice – Týn nad Vltavou. Nebo Otavská cyklistická cesta v úseku Putim – Zvíkov,“ uvedl Vladimír Votřel z Nadace jihočeské cyklostezky.
Dodal, že turisté musí počítat s tím, že řada tras vede po silnicích. Jedná se o vozovky nižších tříd. „S ohledem na to, že se jedná o komunikace prioritně sloužící jinému účelu, je jasné, že narážíme i na úseky, které nejsou v ideálním stavu, ale pouze, dejme tomu, uspokojivém. I tyto úseky je snaha řešit. Jedná se však o běh na dlouhou trať narážející na problémy vlastnických vztahů a finanční možnosti,“ dodal.
Nadace se snaží stávající síť komunikací pro cyklisty v Jihočeském kraji především zlepšit, hlavním cílem není stavět za každou cenu nové úseky. „Klademe důraz na kvalitu. Například se snažíme přesunout nevyhovující úseky z linií s motorovou dopravou,“ uvedl Votřel. Proto nadace momentálně řeší třeba část Vltavské vodní cesty v úseku mezi Loučovicemi a Zlatou Korunou nebo výjezd z Českých Budějovic.
Jižní Čechy mají nejrozsáhlejší síť cyklistických stezek ze všech regionů. Druhým regionem v pořadí je Středočeský kraj, kde mají zhruba čtyři tisíce kilometrů cyklostezek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.