Důležitá komunikace mezi Českými Budějovicemi a Pískem se v blízké budoucnosti dočká jednoho nového jízdního pruhu. Modernizace téměř padesátikilometrového úseku silnice I/20, kterou denně projede zhruba dvanáct tisíc aut, by měla začít do jednoho roku. Na rozšíření se dohodl Jihočeský kraj s Ředitelstvím silnic a dálnic České republiky.
„Každý, kdo jezdí po této komunikaci, tak ví, že pokud se za Pískem zařadí za kamion, tak za ním pokračuje až do Českých Budějovic, možnost předjet jej je velmi problematická,“ říká první náměstek hejtmanky Josef Knot a připomíná, že denně po komunikaci dojíždějí tisíce lidí za prací do obou měst. „Pro bezpečný a co nejplynulejší provoz je potřeba co nejdříve učinit nutné úpravy.“
Silnice je důležitá i pro to, že navazuje na dálnici D4 z Prahy přes Příbram. U Dubence se podle Knota již brzy otevře nová část. „Pokud auta přijedou po D4 do Písku, tak z velké části budou pokračovat do Českých Budějovic. A vzhledem k plynulosti provozu proto potřebujeme, aby se i na tento úsek vešel dostatečný počet vozidel,“ uvádí. Rozšíření se týká trasy mezi Pískem a Pištínem a osmikilometrového obchvatu úseku mezi Pištínem a budějckou čtvrtí České Vrbné.
Ředitelství silnic a dálnic České republiky bude významnou komunikaci modernizovat postupně. „Úsek jsme rozdělili na pět dílčích etap. Pro trasu Písek až Pištín je již vyhotovena technická dokumentace pro uspořádání jízdních pruhů v modelu dva plus jedna, tedy z dvou jízdních pruhů budou tři, což zlepší plynulost provozu. Modernizace silnice předpokládá v co největší míře zachovat současnou trasu, jen počítá s jejím rozšířením,“ vysvětlila Vladimíra Hrušková, šéfka budějcké správy ředitelství.
Nyní už běží výběrové řízení na zpracovatele zjišťovacího řízení o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). Náklady projektu určí až výsledky výběrového řízení na celou stavbu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.