Odhadovaná cena dvanáct a půl kilometru dlouhého úseku obchvatu Českých Budějovic je podle Ředitelství silnic a dálnic necelých šest miliard korun. Firma, která v soutěži nabídla nejnižší částku, chce část obchvatu postavit téměř o třetinu levněji. Hodnotící komise teď nabídky projde a doporučí, jakého uchazeče vybrat. Z devadesáti procent o tom rozhoduje právě cena.
„Ředitelství silnic a dálnic obdrželo na základě vypsaného výběrového řízení čtyři nabídky na výstavbu dálnice D3 Hodějovice – Třebonín. Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Podle něj je při rozhodování z devadesáti procent důležitá cena.
Nejnižší cenu, 3,9 miliardy korun bez DPH, nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Içtaş, které se nejnižší nabídkou chtěla podílet i na dostavbě dálnice D35. Odhadovaná cena podle ŘSD přitom byla téměř o třetinu vyšší.
ČTĚTE TAKÉ: Součástí obchvatu Srubce bude tunel. Kvůli obyvatelům obce vybral kraj dražší variantu
Jako druhá skončila italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav. Navrhnutá částka byla 5,8 miliardy korun. Nejvyšší cenu dalo sdružení firem Eurovia. Pod jejím vedením by úsek vyšel na 6,16 miliardy korun.
Nabídky na stavbu úseku Úsilné-Hodějovice mohou firmy podávat až do konce srpna a v září by mělo ŘSD vybrat vítěze. Na tomto úseku už má navíc obě stavební povolení. Jedno povolení ale stále chybí na úsek Hodějovice-Třebonín.
Dálnice D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Z konečných zhruba 170 kilometrů je v provozu asi padesát.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.