Parkoviště před Globusem se dnes stalo svědkem historické události. Zástupkyně E.ONu Hana Kořínková tam spolu s ředitelem hypermarketu Lumírem Jungem a náměstkem primátora Františkem Konečným slavnostně přestřihla pásku u první dobíjecí stanice pro elektromobily v Budějcích.
E.ON už v Česku postavil celkem dvacet dobíjecích stanic, z toho pět ve spolupráci s Globusem. „Počet není konečný. Ve spolupráci s rozvojovými fondy Evropské unie pokračujeme ve výstavbě dále. V následujících dvou letech budeme otevírat dalších čtyřicet rychlodobíjecích stanic,“ říká Hana Kořínková z E.ONu.
„Podobně jako E.ON přemýšlíme o trvale udržitelném prostředí. Proto E.ONu děkuji, že si nás vybral jako partnera,“ říká ředitel Globusu. Dodává, že dobíjecí stanici Globus vidí i jako nadstavbovou službu pro své zákazníky. „Měli by mít možnost si tady dobít své auto před cestou domů. A protože k nám jezdí lidé z větších vzdáleností, uvítáme další rozvoj elektrostanic, aby stopa za nimi byla co nejmenší,“ dodává Lumír Jung.
„Jak se dívám na další parkovací místa tady u Globusu, je to další motivace. Pokud se bude elektromobilita dále rozvíjet, bude to jenom dobře,“ konstatuje František Konečný. Město tuto aktivitu podporuje, teď jsme domluveni na nabíjecích stanicích u E.ONu, téměř v centru města,“ nastiňuje náměstek. Dle svých slov bude rád za další místa, kde nabíjecí stanice vyrostou.
Displej dobíjecí stanice
E.ON u Globusu otevřel rychlodobíjecí stanici. Kromě nich existují i pomalo a superdobíjecí. Liší se svým výkonem, a tedy i dobou, za kterou jsou schopné auto plně dobít. „Nová stanice u Globusu umí dobít baterii na osmdesát procent kapacity za půl hodiny. Pomalonabíječkám to trvá tři hodiny a déle. Ty se využívají třeba pro domácí nabíjení,“ vysvětluje Hana Kořínková, která má v E.ONu na starosti inovace pro klienty.
Poptávka po autonabíječkách v Česku v dnešních dnech není velká. „V současnosti po Česku jezdí asi 1 500 elektromobilů,“ říká Hana Kořínková. V jižních Čechách se „aut na baterky“ podle jejího odhadu pohybují maximálně desítky. „Chceme být napřed a už teď chystáme infrastrukturu pro dobu elektromobilů,“ pokračuje Kořínková s odkazem na antiemisní zákonná opatření po celém světě. „Máme odhady, že za dva roky by měl být v Česku elektromobilů dvojnásobný počet, v roce 2030 už by mělo jít o 230 000 kusů,“ doplňuje.
Sama Hana Kořínková má hybridní auto – z půlky motorovou klasiku, z poloviny elektrické. „V teamu ale jezdíme elektroauty, abychom s nimi získali zkušenosti z pohledu našeho zákazníka a věděli, co potřebuje.“ Říká, že jiná jsou čísla a jiná realita. „Elektromobilista to v současnosti nemá úplně jednoduché, protože způsob jeho jízdy musí být daleko víc plánovaný. Musí znát dojezd svého auta, počítat s rezervou a být si vědom toho, kde najde dobíjecí stanice,“ naráží Kořínková na zatím ne moc rozšířenou síť dobíječek.
E.ON však není jediným provozovatelem dobíjecích stanic. „Jsou tady i naši konkuretni ČEZ a PRE, přičemž ČEZ má dobíječek řádově o desítky víc než my,“ uzavírá Hana Kořínková z E.ONu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.