Kruháč na Okružní, který je místem častých dopravních nehod, se dočká úprav. Podle Jana Kudrleho není kruhový objezd nebezpečný. Problém je v tom, že řidiči na okružních křižovatkách neumějí jezdit. Dojde proto k rozšíření silnice do dělícího trojúhelníku a na výjezdu na silnice I/34 dojde ke zrušení středního dělícího pásu včetně veřejného osvětlení.
Směrem od Lišova projede denně i 40 tisíc vozidel a podle dopravních odborníků je přetížený. „Nejnebezpečnější manévr je přejetí z levého jízdního pruhu, toho vnitřního do pravého jízdního pruhu za účelem následného vyjetí z kruhového objezdu," řekl jihočeský koordinátor BESIPu Václav Kovář.
Problém je podle ŘSD v řidičích, kteří neumějí na okružních křižovatkách jezdit. „Nemyslím si, že okružní křižovatka je v současné době nebezpečná, ale řidiči bohužel na okružních křižovatkách neumí jezdit. Impulsem bylo zrychlit pohyb dopravních prostředků v prostoru kruhového obejzdu a tím zajistit rychlejší pohyb vozidel,“ uvedl vedoucí oddělení přípravy českobudějovické pobočky ŘSD Jan Kudrle.
Na křižovatce dojde hned k několika úpravám. „Dojde k doplnění bypassu ve směru od Rudolfovské ulice na silnici I/34 do Lišova pro samostatný pohyb vozidel mimo kruháč (nemusí se dávat přednost vozidlům pohybující se v prostoru křižovatky). V prostoru vjezdu do kruhového objezdu dojde k rozšíření silnice do dělícího trojúhelníku a na výjezdu na silnici I/34 dojde ke zrušení středního dělícího pásu včetně veřejného osvětlení,“ dodal Kudrle.
Řidiči by se změn mohli dočkat v červnu příštího roku. Náklady vyjdou na zhruba 17 milionů korun. V tuto chvíli se čeká na vydání stavebního povolení. Po jeho získání bude vypsané výběrové řízení.