Nové parkovací zóny v Českých Budějovicích začnou platit od 1. prosince. Je to o měsíc později, než byl původně plánovaný termín. Zdržení způsobily technické důvody, řekl dnes novinářům náměstek českobudějovického primátora Viktor Lavička. Město tak zpoplatní až 3 tisíce parkovacích míst, a to hlavně v oblasti Pražského předměstí.
„Stále ještě dolaďujeme software, aby se mohli ti, co jsou oprávněni, 16. října zaregistrovat s žádostí do systému,“ řekl Lavička. Obyvatelé dané lokality získají za poplatek od 400 do 500 korun nárok na celoroční parkování. Podnikatelé, kteří mají v oblasti modrých zón provozovnu, zaplatí za rok 4 tisíce až 5 tisíc korun. Dále v okolí Pražského sídliště budou moct v určeném režimu parkovat za jednorázový poplatek i další automobily. „Myslíme si, že kapacita míst by měla být dostačující,“ dodal Lavička.
Zóny mají podle něj vnést do systému parkování pravidla. Navíc by měl systém preferovat obyvatele této čtvrti. Náklady na projekt činí přibližně 23 milionů korun bez daně. Největší položku tvoří pořízení platebních automatů. Do nich město investuje zhruba 20 milionů korun. „Budou to stejné přístroje, jako jsou ve městě nyní, takže by jejich obsluha neměla být pro řidiče něčím novým,“ řekl Lavička.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Je vidět že Pracháč z prahy musí obnivit HISTORII v krajinskéa pustit MIDIBUSY ulicí . Město zavádí další rezidenční parkování kyby třebas v rožnově na točně vyrost pakrkovací dům tak by bylo lépe
Konečně. Špatně se plánuje taková záležitost s dalekosáhlými důsledky městu, které má tu smůlu, že kraj, ve kterém leží, zcela rezignoval na základní principy plánování systému veřejné dopravy. Veřejná doprava jihočeského kraje je stále v zajetí hloupých dogmat a různých nesmyslných tezí prosazovaných v chmatavých devadesátých létech. Velice řídká síť autobusů nenavazuje na vlaky, které zácpy v cílových destinacích netíží. Vlaky jsou taktéž oblíbeným cílem protekčních úředníků, kteří s neustálým poukazováním na jejich údajnou (neprokázanou) drahotu osobáky rušili jako o život. Rozbili tak systém, který může přilákat lidi a omezit počty jízd automobilistů do měst. Okolo Plzně, Prahy a jinde namísto přihlouplých výmluv (typu "veřejná doprava, resp. její integrace, pro řídce osídlené Jižní Čechy nemá smysl") konali a pouhou koexistenci vlaků s busy povýšili na spolupracující vzájemně provázané systémy. V JČ kraji téměř neproveitelné, už z pouhého důvodu, že přestupní místa, autobusová nádraží kraj nechal benevolentně zprivatizovat autobusovými společnostmi. Strakonice, ČB a i jinde - místa, kde nic nezintegrují, resp. s vysokými náklady. Plzeňský kraj buduje přestupní místa téměř výhradně ve své režii a je tak zajištěn nediskriminující přístup všem dopravcům do systému zapojeným. Jižní Čechy jsou ukázkovým příkladem nekoncepčnosti, hlouposti, protekcionismu, možná i korupce, lpění na přežitých dogmatech v oblasti veřejné dopravy. Letiště nic nezlepší, tečou do něj peníze, které mohly zlepšit život všem obyvatelům kraje, investovali by je do rozvoje veřejné dopravy, nehorázný provoz aut i to je důsledek zištného počínání minulých vedení kraje.