čtvrtek 12. prosince 2019 Simona

Ředitelství silnic a dálnice zprovozní část D3 Ševětín – Borek do poloviny prosince

Ředitelství silnic a dálnic zprovozní do poloviny letošního prosince část jihočeské dálnice D3 Ševětín – Borek dlouhou 10,6 kilometru. Stavba pokračuje podle harmonogramu. Informaci dnes sdělil mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Reagoval tak na vyjádření generálního ředitele stavební firmy Eurovia CS Martina Borovky, která úsek staví. Borovka Mladé frontě Dnes řekl, že je nutné změnit technologii a podepsat novou smlouvu, aby bylo možné stavbu stihnout.

„Za nás jako investora pokračuje stavba podle harmonogramu, v požadované kvalitě, tempu a rozsahu. Počítáme s tím, že do poloviny prosince budeme úsek zprovozňovat. Není tam (smluvně) nic nevypořádaného. Každá taková velká stavba má zákonem popsané mechanismy, jak ji vypořádat. Jsou to takzvané změny během výstavby,“ řekl Rýdl.

Borovka MF Dnes řekl, že termín se nemusí stihnout. K dokončení v předstihu je, jak uvedl, potřeba změnit technologii výstavby, a musí se proto uzavřít smlouva na práce, které nejsou součástí původní smlouvy.

Úsek D3 Ševětín – Borek dlouhý 10,6 kilometru za 933,2 milionu korun bez DPH chtěl stát původně dokončit v březnu 2020. Na úseku, který se staví od března 2017, vyvlastnil stát asi deset pozemků. V září ŘSD v úseku zprovoznilo 50 metrů dlouhou část, jejíž dostavbu blokovala žaloba majitele pozemku proti vyvlastnění, kterou soud zamítl v květnu.

Letos na jaře začali silničáři stavět obchvat Českých Budějovic. Bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné ­– Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. U části Hodějovice - Třebonín nastala začátkem září změna. Italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které tento úsek staví, sdružení v podstatě opustila. Obchvat by měl být hotový v létě 2022.

„Doprastav staví, ani jedna ze staveb (částí obchvatu) není v žádném dramatickém skluzu. Chystá se kontrolní den,“ řekl dnes Rýdl.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů. D3 z Mezna k hranicím s Rakouskem by měla být hotová v roce 2024, celá dálnice D3 z Prahy k hranicím do roku 2028, řekl letos v červenci premiér Andrej Babiš.

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky stavby, silnice, D3, České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Super. Od změny jízdního řádu Jihočeský kraj ruší dlaší vlakové spoje, skoro dvacítka vlaků již nevyjede. Mnohé třeba do Jindřichova Hradce, asi aby dálnice měla využití. A i ti, co auty nejezdí byli zaškatulkováni do krajských tabulek, tak aby obyvatelé měli sice co nejhorší veřejnou dopravu výměnou za nejlepší leteckou. Hustota osídlení dle ideologa veřejné dopravy doc. Žemličky jasně vypovídá, že pro Jihočechy je škoda autobusů a především vlaků, zato je nejlepší mít letiště v ČB. Jó žemličky jsou obzvláště vypečené, hlavně ty od kamarádíčků...

středa, 6. listopadu 2019, 11:59

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.