Jihočeský kraj uzavřel s Českými drahami novou desetiletou smlouvu na obsluhu 14 železničních tratí. Kraj za to dopravci zaplatí přibližně sedm miliard korun. Smlouva začne platit 15. prosince a České dráhy (ČD) na jejím základě investují do modernizace vlaků v Jihočeském kraji 1,8 miliardy korun. Novinářům to dnes v Táboře řekli zástupci ČD a Jihočeského kraje.
Jihočeská hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD) uvedla, že o podmínkách kontraktu se obě strany dohadovaly více než rok. „Jednání proběhla ve dvou kolech. Musím říct, že první nabídka pro nás byla velmi těžko přijatelná, proto jsme pak vstoupili do tvrdého vyjednávání, která trvalo prakticky rok. Docílili jsme nakonec shody, i když trošku bolela obě strany," řekla hejtmanka.
Nové desetileté smlouvy se týkají elektrických i motorových trakcí. Jde například o tratě České Budějovice - Tábor, České Budějovice - Strakonice, Tábor - Písek - Strakonice nebo Tábor - Bechyně. „Docílili jsme toho, že jihočeští cestující budou jezdit v modernizovaných vlacích po nových a kvalitních tratích," uvedl krajský radní pro dopravu Jiří Švec (STAN). Dodal, že počet spojů na jihu Čech s novou smlouvou vzroste o 13 procent. „Odpovídá to zájmu cestujících o dopravu na železnici," řekl.
České dráhy na základě nové smlouvy zakoupí do regionu 19 dvoudílných elektrických souprav a sedm dvoudílných motorových souprav. „Výrazně zvýší kulturu cestování. Kromě toho ale počítáme i s modernizací stávajících vozidel," uvedl generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.
Vozy Českých drah ujedou po jihočeských železnicích zhruba pět milionu vlakových kilometrů ročně. Nejvíce z toho najezdí soupravy elektrických trakcí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
To je sice krásné, že navyšují o 13%, ale do J. Hradce zrušili 4 osobáky, v jejichž časech nic jako náhrada nejede. To samé kolem Blatné. Zavedli sice kvanta vlaků přes Milevsko, ale proč? Aby oddálili integraci veřejné dopravy a něco výkonů přihodili drahám? Dle známého rčení o vlku a koze? Proč nedělají (ani náznakem!!) přestupní místa vlak/bus/parkoviště? Třeba z Netolic zavést přímý vlak do ČB a u nádraží zřídit zmíněný přestupní bod, tak aby autobusový vlak sjíždějící se ze všech směrů jihozápadních (Vimperk, Prachatice, Vodňany, ..) v počtu snad 5 téměř prázdných busů se rozvážně kolébal a šinul si to přes ucpané Sady - tam by se ušetřilo peněz! A totéž se děje kolem všech měst kraje a každý raději vytáhne auto, protože ani integraci tarifu strejdové nehodlají řešit. Okolo Plzně vypadala situace stejně beznadějně, stejné výmluvy činovníků na "nehustotu" osídlení a stačilo změnit vazby Zemek (mafie ČSAD Dobravka) - bývalý hejtman a jak to naráz všechno logicky jde.