Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozní část dálnice D3 Ševětín – Borek dlouhou 10,7 kilometru. Řidiči by po ní měli poprvé projet kolem půl čtvrté odpoledne. Úsek staví firma Eurovia CS, náklady jsou zatím 1,27 miliardy korun bez DPH. Otevření se zúčastní i ministr dopravy Vladimír Kremlík.
Část Ševětín-Borek chtěl stát původně dokončit v březnu 2020. „Stavba není hotová, ale podle norem a zákonů unese bezpečný provoz, proto nebudeme čekat (se zprovozněním) na dokončení. Máme řidiče rádi, jakmile to jde, stavby zprovozňujeme,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Na úseku, který se staví od března 2017, vyvlastnil stát asi deset pozemků. V září tam silničáři zprovoznili 50 metrů dlouhou část, jejíž dostavbu blokovala žaloba majitele pozemku proti vyvlastnění, kterou soud zamítl v květnu.
Letos na jaře začali silničáři stavět obchvat Českých Budějovic. Bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde jsou náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. U části Hodějovice - Třebonín nastala začátkem září změna: italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které tento úsek staví, sdružení v podstatě opustila. Obchvat by měl být hotový v létě 2022.
Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů. D3 z Mezna k hranicím s Rakouskem by měla být hotová v roce 2024, celá dálnice D3 z Prahy k hranicím do roku 2028, řekl letos v červenci premiér Andrej Babiš.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Na přesun mezi dvěma auty zcela ucpanými městy je to jedinečné zrychlehí, hip, hip, hurrá:-)