Správa železnic už začala vyhodnocovat nabídky na stavbu čtvrtého koridoru v úseku Ševětín – Nemanice. Kdo se stane vítězem, bude známo během několika týdnů. Železniční stavba, která bude zahrnovat dva tunely, bude nejnáročnější za dlouhou řadu let. Rychlejší cesty do Prahy by se cestující mohli dočkat v roce 2027.
Délka modernizovaného úseku bude 16,6 kilometru. Součástí budou i dva tunely: Hosínský –– dlouhý 3 120 metrů a Chotýčanský, který se díky rekordní délce 4 810 metrů stane po svém dobudování nejdelším na české železniční síti.
Správa železnic by zhotovitele stavby měla vybrat na konci příštího roku. „Předpokládáme, že práce by měly začít v dubnu roku 2022. Hotovo by pak mohlo být v prosinci 2027. Celkové investiční náklady by se měly pohybovat okolo 15 miliard korun,“ řekl tiskový mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Ze stávajících 120 minut se cesta z Prahy do Budějc zkrátí na 90 minut. „Pro soupravy s naklápěcí technikou pak bude čas ještě o něco kratší (80 minut). Věřím tomu, že v rozmezí 5 až 7 let by jen blázen jel autem do Prahy,“ uvedl ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Vzhledem k modernizaci ale vlaky přestanou obsluhovat stanice Hluboká nad Vltavou – Zámostí a Chotýčany a zastávky Hrdějovice a Hosín.
Kompletní přestavbou projde i stanice Ševětín, za níž se novostavba trati napojí na stávající trasu. Cestující zde budou moc využít dvě nová nástupiště s bezbariérovým přístupem podchodem. Stávající přejezd ve stanici se zruší a nahradí mimoúrovňovým křížením.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.