Dálnice D3 se v polovině roku 2021 začne rozrůstat o další úsek. Ředitelství silnic a dálnic totiž zahájilo výběrové řízení na zhotovitele více než osmikilometrového úseku z Třebonína do Kaplice. Cena této části dálnice podle předpokladů přesáhne dvě miliardy korun.
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výběrové řízení na zhotovitele úseku Třebonín – Kaplice, nádraží na konci září. Úsek dlouhý 8,6 kilometru má podle ředitele ŘSD Radka Mátla vyjít 2,388 miliardy korun. „Na stavbu probíhá stavební řízení a její zahájení se předpokládá v první polovině roku 2021," uvedl Mátl na Twitteru. O vítězi by mělo být jasno na konci listopadu.
Úsek Třebonín – Kaplice, nádraží navazuje na části dálnice z Úsilného do Hodějovic a z Hodějovic do Třebonína. Obchvat Budějc, který tyto dva úseky tvoří, měl být hotový už v roce 2022. Kvůli problémům se stavbou tunelu Pohůrka se ale zprovoznění posunulo o rok. Úseky by tedy měly být hotové až v roce 2023.
Úterý, 8. září 2020, 19:00
Zprovoznění dálničního obchvatu Českých Budějovic v úseku Úsilné - Staré Hodějovice se odkládá o další rok. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) původně avizovaný termín v roce 2022 už dřív prodloužilo o jeden rok, nyní počítá se zahájením provozu v...
Do roku 2025 by se poté měly otevřít zbývající dva úseky Kaplice, nádraží – Nažidla a Nažidla – Dolní Dvořiště. V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle premiéra Andreje Babiše (ANO) měla být hotová do roku 2028.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám