Počasí dnes8 °C, zítra7 °C
Čtvrtek 18. dubna 2024  |  Svátek má Valérie
Bez reklam

O provozu na Bechyňce rozhodne kraj po analýze Správy železnic

Jihočeský kraj čeká v případě trati Bechyňka z Tábora do Bechyně, kde chtěl změnit trakci, na podklady, jež dodá Správa železnic. Kraj je dostane až poté, co České dráhy (ČD) dokončí na Bechyňce zkoušky elektrických souprav RegioPanter řady 650. Kraj chce na nejstarší elektrifikované trati v Čechách zachovat provoz historických lokomotiv Elinka a Bobinka, a zároveň tam nabídnout moderní vlaky.

Na trati, která spojuje Tábor a Bechyni, chtěl dříve kraj změnit trakci. Je napájená 1500 volty, nově to mělo být 25.000 voltů a 50 herzů, aby tam mohly jezdit moderní vlaky. „Správa železnic nám připravuje podklady, abychom se mohli rozhodnout. Chodí nám z Táborska od občanů žádosti, aby se Bechyňka zachovala, protože změnou trakce by tam bohužel nemohly Bobinka s Elinkou jezdit, maximálně že by byly tlačené," řekl radní pro dopravu Antonín Krák (ČSSD).

Zároveň považuje za vhodné nasadit i RegioPantery, jež jezdí dnes na trati České Budějovice - České Velenice. Vybavením odpovídají 21. století. „Zatím děláme všechno pro to, abychom vyhověli občanům, kteří chtějí nostalgii nechat. RegioPantery jsou ale úžasné soupravy, mají wifi, krásné toalety, veškeré věci, které dnes klient, který chce jezdit po železnici, vyžaduje," řekl radní. Kraj má ekonomickou analýzu obou variant.

České dráhy (ČD) zkoušely na trati RegioPantery loni na podzim. Firma prověřila technické parametry a jízdu v obloucích o poloměru menším než 150 metrů. Zkoušky kvůli zimnímu počasí přerušila. Podklady od Správy železnic dostane kraj až poté, co zkoušky skončí. Na Bechyňce je i nejprudší oblouk na českých tratích, za Táborem, má poloměr asi 123 metrů.

ČD chtějí vlaky nabídnout Jihočeskému kraji na Bechyňku i na trať Rybník - Lipno nad Vltavou. Pro provoz na Bechyňce by se muselo do lokomotivy přidat trafo nebo změnit trakce, řekli loni zástupci ČD. Na Bechyňku i trať z Rybníka na Lipno by mohly soupravy podle ČD vyjet koncem roku 2023.

Město Tábor je proti změně trakčního vedení. Mluvčí radnice Luboš Dvořák již dříve řekl, že když se trakce změní, skončí letní nostalgické jízdy, kdy nejčastěji jezdí souprava tažená lokomotivou Bobinka, někdy i Elinkou z roku 1903.

Hodnocení článku je 68 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Twitter České dráhy

Štítky Jihočeský kraj, Bechyňka, železnice, Správa železnic, České dráhy, Správa železniční dopravní cesty, Bechyně, Česko, Tábor, RegioPanter, Antonín Krák, ČSSD, Luboš Dvořák

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

O provozu na Bechyňce rozhodne kraj po analýze Správy železnic  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.