Jihočeští silničáři měli v lednu náklady na údržbu vozovek druhých a třetích tříd 81,7 milionu korun, to je meziročně o 80 procent vyšší. V lednu, kdy bylo nejvíc práce, spotřebovali 9332 tun soli a 27 319 tun drceného kameniva a písků. Museli přikoupit 4343 tun soli. Převzali i sedm nových sypačů za 45 milionů korun.
V lednu dosáhly náklady silničářů na údržbu silnic I., II. a III. tříd zhruba sto milionů korun. „Rok 2021 je hodně podobný roku 2019, leden ho téměř kopíruje ve všech ukazatelích, jak ve spotřebě materiálu, tak v nákladech. Loňský rok byl proti tomu výrazně nižší," řekl náměstek provozního úseku krajské Správy a údržby silnic (SÚS) Jan Vykouk.
Na zimu připravili jihočeští silničáři 32 740 tun posypové soli a 55 380 tun drceného kameniva a písků. Jen v lednu spotřebovali 9332 tun soli na silnicích druhých a třetích tříd, proti loňsku asi trojnásobně víc. Museli proto další přikoupit. „Dodavatelé se to snažili zabezpečit i přes všechna (koronavirová) opatření, která jsou na hranicích, protože dováží sůl z Německa. Byly i sedmnáctikilometrové fronty, ve kterých jejich kamiony čekaly," řekl Vykouk. Nový materiál tak dorazil s mírným zpožděním, ale silničáři si drželi ve skladech rezervu.
Koronavirová pandemie do práce příliš nezasáhla. Nemocných bylo přes zimu vždy nejvýš pět procent řidičů. „Výpadky se dařilo řešit, neměli jsme žádnou krizovou situaci, kdy bychom nemohli vyjet," řekl náměstek.
Na začátku zimy převzali silničáři sedm nových sypačů značek Volvo a Scanie, za zhruba 45 milionů korun. Nedávno dokončili novou halu ve Vodňanech s kapacitou 1500 tun, dosud tam používali sila na sůl, která byla podle náměstka už stará a nebezpečná. Letos staví SÚS nové středisko ve Volarech na Prachaticku, plánuje i novou halu ve Vyšším Brodě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.