Počasí dnes7 °C, zítra8 °C
Pondělí 25. listopadu 2024  |  Svátek má Kateřina
Bez reklam

Na trati z Prahy do Budějovic začíná výluka u Votic. Potrvá tři měsíce

Na hlavní železniční trati z Prahy do Českých Budějovic dnes začíná přibližně tříměsíční výluka v úseku mezi Voticemi a Sudoměřicemi. Správa železnic (SŽ) tam bude do konce června dokončovat modernizaci IV. železničního koridoru. České dráhy (ČD) zavedly na trati mezi Benešovem a Táborem náhradní autobusovou dopravu.

Zhruba na devatenáctikilometrovém úseku trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi vznikne nová traťová přeložka. „Přerušení provozu je nutné zejména proto, aby bylo možné odstranit kolize původní a nové trati,“ uvedla mluvčí SZ Nela Friebová. Náklady na stavbu jsou 6,7 miliardy korun. První osobní vlak projede po nové trati prvního července.

Kvůli výluce zavádí ČD na trati Benešov - Tábor náhradní autobusovou dopravu. „Rychlíky z Prahy budou vyjíždět o 15 minut dřív, aby se dohnalo zpoždění,“ informoval mluvčí dopravce Lukáš Kubát.

Mezi Voticemi a Červeným Újezdem bude od července dočasně v provozu pouze druhá traťová kolej, dále do Sudoměřic se bude jezdit po obou kolejích. Úplný dvoukolejný provoz v úseku začne v září. Rychlost vlaků se bude postupně zvyšovat až na 160 kilometrů v hodině. Až ČD zavedou evropský vlakový zabezpečovací systém European Train Control System (ETCS), budou tam moci jezdit vlaky s naklápěcí skříní jezdit až 200 kilometrů v hodině, běžné soupravy maximálně 170 kilometrů za hodinu.

Na koridoru letos zprovozní SŽ dva úseky. Na přelomu června a července začnou jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav - Doubí. Zkrátí se tak doba jízdy. Na trati bude možná rychlost až 200 kilometrů v hodině, nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou, jak řekl v únoru ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Až bude celý koridor hotový, jízda z Prahy na jih potrvá hodinu a půl.

Od září se začne jezdit částí koridoru Soběslav - Doubí. SŽ na ní pracuje od srpna 2019. Nová dvoukolejná trať povede částečně podél dálnice D3. Bude dlouhá 8,8 kilometru, nahradí současnou zastaralou jednokolejnou trať. Práce za 4,8 miliardy skončí v listopadu. Součástí stavby budou 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel i 832 metrů dlouhá estakáda přes údolí Černovického potoka.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Pixabay.com

Štítky ČR, železnice, stavby, výluka, Jihočeský, Středočeský, Votice, Praha, České dráhy, České Budějovice, Sudoměřice, Benešov, Správa železniční dopravní cesty, Tábor, Martin Kupka, Soběslav

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Na trati z Prahy do Budějovic začíná výluka u Votic. Potrvá tři měsíce  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.