Počasí dnes7 °C, zítra10 °C
Středa 24. dubna 2024  |  Svátek má Jiří
Bez reklam

Na šumavských lokálkách řeší dopravce problémy s přepravou elektrokol

Dopravce na takzvaných šumavských lokálkách řeší problémy s přepravou elektrokol. Tvoří tři čtvrtiny všech jízdních kol, jež tamní vlaky převážejí. Cyklisté často odmítají sundat z elektrokol kabely. Další problém je, že kola s baterií váží i přes 15 kilogramů. Podle přepravních podmínek se tak těžká kola ani nakládat nesmí.

Dopravu na šumavských lokálkách provozuje od prosince 2017 firma GW Train Regio. Jsou to tratě České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary. „Z praxe je největší problém, že cyklisté nám nechtějí sundávat kabely, které tam mají. Všude je napsáno, že kolo je třeba připravit bez kabelu, a s každým třetím se dohadujete, že je nesundal," řekl generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar. Souprava může převézt až kolem 100 kol, ideální počet je 60 kol. Když je cyklistů hodně, vypraví dopravce navíc dodávku nebo autobus s cyklovlekem.

Problém je rovněž hmotnost. „Kola jsou velice těžká, mnohdy váží s vestavěnou baterií i přes 15 kilogramů. Nakládka těchto kol do vozů je na některých místech problematičtější. Je to horší i na kotvení, nejsou na to připravené stojany," řekli jednatel Jikordu Jiří Kafka a ekonom dopravy Jikordu Jiří Pešek. Podle přepravních podmínek se smí na železnici jako spoluzavazadlo vozit jen kola do 15 kilogramů.

Podle Kafky by měli cyklisté předtím, než kolo naloží do vlaku, baterii sundat. Některé ale odmontovat nelze. „Když pak kolo zvedáte do výšek, je to pro obsluhu technicky i fyzicky náročné," řekl Kafka. GW Train Regio vozí zatím všechna elektrokola. „Máme brigádníky takové, aby to naložili. Vybíráme spíš mladé kluky nebo slušné penzisty, kteří kolo uzvednou," řekl Krigar.

Největší nápor cyklistů je na trati okolo Lipna od Černé v Pošumaví do Nového Údolí. Vagony pro kola jsou přestavěné poštovní vagony Slovenské pošty, takzvané Gábiny z 80. let. Na šumavských lokálkách jezdí vozidla Regio Sprinter, kapacita jednoho je 65 míst k sezení.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky železnice, turistika, Šumava, Jihočeský kraj, cyklista, Jiří Kafka, GW JIHOTRANS a.s., Slovenská pošta, České Budějovice, Strakonice, Volary, Číčenice, Jiří Pešek, Údolí

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

Na šumavských lokálkách řeší dopravce problémy s přepravou elektrokol  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.