Jihočeská část dálnice D3 od Třebonína k hranicím s Rakouskem bude zřejmě hotová v roce 2026. Je to o rok později, než dosud Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uvádělo. Silničáři narazili na problémy s bažinatým terénem v úseku Kaplice nádraží - Nažidla. ŘSD předpokládá, že ho dokončí právě až v roce 2026. O rok dříve by mohla být hotová část od Nažidel k hranicím s Rakouskem, začít stavět ji chtějí silničáři koncem příštího roku.
Téměř dvanáctikilometrový úsek Kaplice nádraží - Nažidla s odhadem nákladů 6,25 miliardy Kč bez DPH chce stát začít stavět příští podzim. „Je tam trošku komplikace, ne úplně vhodné geologické prostředí, jsou tam bažiny. Děláme tam podrobné geologické průzkumy. Měli jsme obrovské problémy dostat se na pozemky, které mají být pro dálnici. Dělali jsme tam přístupové trasy, propadalo se nám to, museli jsme to sanovat," řekl ředitel ŘSD Radek Mátl. Teď ŘSD dokončuje zadávací dokumentaci. Začátkem příštího roku chce vypsat výběrové řízení na firmu, která úsek postaví.
Další část D3 od Nažidel k hranicím by mohla být hotová dřív, protože je kratší a terén lepší. Bude dlouhá asi 3,5 kilometru, odhad nákladů je 1,8 miliardy Kč. "Je to de facto rozšíření stávajícího dvoupruhu na čtyřpruh a stavba jedné mimoúrovňové křižovatky Dolní Dvořiště. Myslím si, že se nám příští rok podaří získat všechny pozemky, stavební povolení, vybrat zhotovitele, na konci roku 2023 zahájit a v roce 2025 tam budeme jezdit," řekl Mátl. Úsek zahrne i pět mostů, jak vyplývá z informací ŘSD.
Pátek, 14. října 2022, 09:59
Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) zveřejnilo fotografie z výstavby dálnice, která jednou spojí České Budějovice s Rakouskem. Práce začaly letos v únoru. Úsek dlouhý 8,5 kilometru zahrnuje mimo jiné 13 mostů.
U obou zmíněných částí dálnice musí ještě silničáři vykoupit některé pozemky. Zatím se ŘSD nepovedlo domluvit s jednou firmou, která u Nažidel plánovala průmyslový areál. Silničáři teď zpracovali nový znalecký posudek, jenž nabízí lepší cenu. "Vypadá to, že dohoda o výkupu je na cestě. Věřím, že se to podaří uzavřít ještě do konce letošního roku. Je to jeden ze zásadních pozemků, který nám v úseku Kaplice nádraží - Nažidla chyběl," řekl ředitel.
Letos v únoru začalo ŘSD stavět část dálnice D3 Třebonín - Kaplice za 1,87 miliardy Kč bez DPH. Úsek dlouhý 8,6 kilometru chce stát zprovoznit koncem roku 2024. Stavba navazuje na budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic, který bude fungovat pravděpodobně od ledna 2025.
V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. ŘSD teď v jižních Čechách staví souvislý třicetikilometrový úsek D3. Celá dálnice D3 by měla být podle ministerstva dopravy hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2026.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.