Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekStředa, 21. prosince 2022, 14:57
Třicet let. Přesně tak dlouho je na trhu českobudějovická společnost Autostart nabízející vozy značky Suzuki. Kulaté výročí slaví na podzim letošního roku. Za tři desítky let se podle majitele společnosti změnila řada věcí, kvalita nejstarší japonské značky ale zůstává.
„V téhle branži je třicet let rarita. Není mnoho prodejců, kteří v tomto oboru úspěšně podnikají takto dlouho. Dokonce není žádný starší prodejce Suzuki v tuzemsku než my,“ shrnul majitel Jaroslav Mikeš. Ten zavzpomínal na začátky, kdy firmu začal budovat.
„Díky tátovi jsem měl nejspíš sklony k motorismu, motorkám, automobilům. V mládí jsem rád trávil čas v garáži a věnoval se úpravám motorek, aby byly trochu podobné tomu, co bylo ve světě běžné. Pak to pokračovalo automobily, dokonce jsem si zřídil i malou nákladní autodopravu. A tím to tak nějak začalo. Zlom přišel v roce 1992, kdy jsem si se značkou Suzuki dojednal obchodní zastoupení v Českých Budějovicích. To byl start firmy Autostart,“ zavzpomínal Jaroslav Mikeš.
„V začátcích se prodávalo jen pár aut do roka. Třeba dvacet nebo třicet. Velmi živě si pamatuji, když se nám podařilo prodat první vůz. Byl to červený Swift s motorem 1,3, pětidvéřový hatchback,“ doplňuje s úsměvem majitel.
Suzuki je pro majitele a zaměstnance společnosti Autostart, stejně jako pro některé zákazníky, kteří mají po sobě několik aut, srdeční záležitostí. „Vozidla značky Suzuki mají dobré parametry, jsou kvalitní a vyhovují lidem svou stavbou,“ říká majitel Autostartu.
Ukazuje se, že se automobily během třiceti let stávají stále běžnějším spotřebním zbožím. Z toho plyne třeba i prodej více značek automobilů na jednom místě, v jedné firmě. Média spekulovala také o tom, že se snad auta budou prodávat v obchodních centrech. „Já mám za to, že k autům stále patří osobní přístup. Sám jsem měl několik nabídek prodávat více značek. Vždy jsem se rozhodl, že budu prodávat méně vozů, ale pořádně a kvalitně. Pouze jsme doplnili náš sortiment o značku Isuzu s terénním modelem D-MAX. To z důvodu, že tam kde končí nabídka terénních vozidel Suzuki, tak tam nastupuje tento model,“ dodává Jaroslav Mikeš.
Během třiceti let je také stále více vidět trend oblíbenost vozů SUV, kde Suzuki má zástupce od začátku. Dříve lidí kupovali terénní auta, která jim vyhovovala vyšším sezením, vyšší stavbou karoserie, ale většina z těchto zákazníků tolik nepotřebuje auta schopná v terénu. Z toho důvodu se zcivilizovalo i opravdu terénní auto Vitara a vznikly i další nové modely SUV - crossoverů, třeba SX4 a S-CROSS. Pro skutečné zájemce o terénní auto zůstává na trhu fenomenální model Jimmy. „To je skutečně plnohodnotné terénní auto. Jeho cena navíc „neklesá, ale roste“,“ potvrdil. S trendem ve snižování emisí se také prudce rozvíjí výroba hybridních vozidel. I v tomto ohledu Autostart plní trend a již několik let hybridy nabízí.
A kromě kvality japonských vozů se za třicet let nezměnily ani priority, které jihočeský podnikatel Jaroslav Mikeš má. „Vždycky jsem jednal tak, že jsem nikomu nic nedlužil. Dodavatelům ani zaměstnancům. Poslední na řadě jsem vždy byl já. Díky vytrvalé práci ale můžu říct, že teď jsme otřesuvzdorná firma. Nepoložil nás covid ani propad výroby nových vozů. Takový jednoduchý příklad. V minulosti měl budějcký Autostart třeba skladem sedm desítek vozů, to není dnes realita. I tohle dnes musíme překonat. Doufám, že se nás dobré směřování firmy bude držet i v dalších letech. Nakonec mohu říct, že mám obrovské štěstí, že jsem celý život mohl dělat, to co mne baví od mládí,“ uzavřel Jaroslav Mikeš.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.