Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) by chtělo ještě letos začít rozšiřovat první úsek silnice I/20 z Českých Budějovic do Písku. Silničáři mají stavební povolení na část z Pištína do Českého Vrbného, což bude zároveň obchvat obcí Češnovice a Dasný. Výběrové řízení na stavební firmu chtějí vypsat do konce března.
„V současné chvíli jsme opravdu hodně blízko stavbě Pištín - České Vrbné, to je první čtyřproudový úsek na obchvatu Češnovic a Dasného. Máme vydané stavební povolení a připravujeme zadávací řízení na zhotovitele, které bychom chtěli zahájit ještě v prvním kvartálu tohoto roku. To znamená, že když dostaneme přidělené finanční prostředky, tak bychom teoreticky na konci tohoto roku byli schopní tuto stavbu zahájit. Teď jsme velmi blízko," řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Zbývající část od Češnovic do Písku si ŘSD rozdělilo na tři úseky. Na všechny má pravomocné územní rozhodnutí a připravuje dokumentaci pro stavební povolení. Z Písku do Českých Budějovic by měla v budoucnu vést nová takzvaná střídavá třípruhová silnice. Mezi Pískem a Pištínem přibude předjížděcí pruh pro jeden či druhý směr. Stavba je podle státu nutná i kvůli budované D4. Ta skončí před Pískem, kde na ni navazuje silnice I/20. Modernizace úseku dlouhého přibližně 50 kilometrů potrvá podle starších informací asi pět let. Cenu určí až výsledky výběrových řízení.
„V podstatě chceme od Písku po České Vrbné mít střídavý třípruh," řekl již dříve poslancům náměstek ministra dopravy Luděk Sosna. Na trase jsou podle něj tři problematické obce, Pištín, Češnovice a Dasný. Silnice povede v nové trase obchvatem. Některé z nich budou složitější, jako v Protivíně, kde vede železniční trať. Schválené jsou záměry pěti staveb.
Sobota, 26. listopadu 2022, 08:12
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) postaví nový most v Protivíně na Písecku, kudy vede silnice I/20. Jde o hlavní tah z Českých Budějovic do Písku. Současný most je poškozený tak, že je nutné ho zbourat. Práce za zhruba 800 milionů korun začnou...
V Protivíně na Písecku postaví ŘSD také nový most na silnici I/20. Současný most je poškozený tak, že je nutné ho zbourat. Práce za zhruba 800 milionů korun začnou zřejmě v roce 2024. Potrvají dvě stavební sezony, starý most bude během prací rok neprůjezdný. Loni v listopadu to řekl Adam Koloušek z českobudějovické pobočky ŘSD.
Po silnici I/20 cestuje řada lidí do práce v Českých Budějovicích. Denně po ní projede podle odhadů 12 tisíc aut.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.