Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) postaví nový most v Protivíně na Písecku, kudy vede silnice I/20. Jde o hlavní tah z Českých Budějovic do Písku. Současný most je poškozený tak, že je nutné ho zbourat. Práce za zhruba 800 milionů korun začnou zřejmě v roce 2024. Potrvají dvě stavební sezony, starý most bude během prací rok neprůjezdný.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) provedlo diagnostický průzkum, který měl přiblížit, v jakém stavu most je. Výsledky ukázala, že stavba vykazuje mnoho závad. „Zejména kvůli nevyhovujícímu stavu předpínacích výztuží je pak za potřebí provést jeho kompletní opravu. Ta v tomto případě obnáší úplnou demolici stávajícího mostu a výstavbu mostu zcela nového,“ vysvětlil v tiskové zprávě mluvčí ŘSD pro Jihočeský kraj Adam Koloušek.
Kdy přesně budou zahájeny demoliční práce zatím Koloušek neví. ŘSD nyní připravuje dokumenty pro žádost o vydání společného územního rozhodnutí a stavebního povolení. „Předpoklad zahájení stavebních prací je v roce 2024. Hotovo by mohlo být za dvě stavební sezony. Ten most by neměl být uzavřený celé dvě sezony, ale jen rok. Oprava by měla začít tím, že se budou stavět nové pilíře pod tím (starým) mostem, ten se pak zboří a na nových pilířích se postaví nový most," uvedl mluvčí.
Kromě mostu bude stát opravovat také silnici I/20, která by se měla mezi Českými Budějovicemi a Pískem proměnit. Dojít by mělo k jejímu zkapacitnění. „Právě kvůli těmto projektům je potřeba, aby podoba mostu odpovídala současným normám tak, aby v řešeném úseku nedocházelo k možným dopravním komplikacím a zvýšila se tak bezpečnost a plynulost dopravního provozu,“ uzavřel Koloušek.
Objížďka zřejmě odkloní zejména nákladní dopravu na silnice I/22 a I/4 přes Strakonice, což by byla zajížďka zhruba 12 kilometrů. Delší objížďka by byla pro kamiony ze silnice I/29 v Písku. „Místní doprava aut do 3,5 tuny by pak mohla volit kratší objízdní trasy po silnicích druhé a třetí třídy," uvedl Koloušek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.