Nedávné zprovoznění nových úseků na železničním koridoru mezi Budějcemi a Prahou a zrychlení spojů mezi krajskou metropolí a hlavním městem nejspíš přispělo ke zvýšení zájmu o cestování vlakem. Alespoň to ukazují aktuální čísla, která mají k dispozici České dráhy. Vlakové expresy zvládnou od 11. prosince cestu z Prahy do Budějc za hodinu a 40 minut. Z Prahy do Tábora to pak je 59 minut.
„Zprovoznění nových úseků čtvrtého koridoru a zkrácení cestovních časů v novém jízdním řádu za tuto krátkou dobu lze ale hodnotit pozitivně. Meziročně jsme zaznamenali oživení zájmu o cestovní vlakem mezi Prahou a jihem Čech,“ potvrdila redakci Drbny mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Nový jízdní řád platí necelé dva měsíce, proto je podle ní příliš brzy na podrobnější hodnocení. „Cestovní doby jsou i přes výrazné zkrácení dodržovány. Přesnost na dálkových linkách je nad celostátním průměrem a lze je označit za velmi spolehlivé. Pokud zde dochází ke zdržení, pak nejčastěji z důvodu čekání na přípoje nebo z důvodu vyšší moci,“ dodala mluvčí.
Zmodernizováním koridoru se zrychlilo cestování nejen mezi Prahou a Budějcemi. „Zhruba o 20 až 30 minut se zrychlilo také cestování z Milevska, Pelhřimova, Třeboně, Jindřichova Hradce, Lipna nad Vltavou, Bechyně nebo Českého Krumlova do Prahy,“ doplnila Rajnochová. O desítky minut se zkrátilo také spojení Jihočeského kraje s ostatními regiony České republiky. Například nejkratší doba jízdy z Budějc do Ústí nad Labem trvá méně než 3,5 hodiny, do Olomouce se přibližuje k 4,5 hodinám a do Ostravy klesla pod 5,5 hodny.
Do budoucna se podle dopravce jízda ještě zkrátí, díky modernizaci zbývajících úseků koridoru. Z Prahy do Budějovic pak potrvá cesta asi hodinu a půl.
Na čtvrtém koridoru vloni zprovoznila Správa železnic dva úseky. Na přelomu června a července začaly jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav - Doubí. „Původní trať byla opuštěna a v současné době probíhají práce na jejím částečném odtěžení," řekla redakci Drbny mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Vlaky na nové trati v tomto úseku jezdí rychlostí 120 kilometrů za hodinu, od května 2023 se předpokládá zavedení rychlosti 160 kilometrů za hodinu. Už teď se tak zkrátila doba jízdy. Na trati bude v budoucnu možná rychlost až 200 kilometrů v hodině. Nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.