Z Budějc do Prahy za hodinu a 40 minut. Zájem o cestování vlakem mezi hlavním městem a jihem Čech stoupl

Autoři | Foto České dráhy

Nedávné zprovoznění nových úseků na železničním koridoru mezi Budějcemi a Prahou a zrychlení spojů mezi krajskou metropolí a hlavním městem nejspíš přispělo ke zvýšení zájmu o cestování vlakem. Alespoň to ukazují aktuální čísla, která mají k dispozici České dráhy. Vlakové expresy zvládnou od 11. prosince cestu z Prahy do Budějc za hodinu a 40 minut. Z Prahy do Tábora to pak je 59 minut.

Využíváte k cestování mezi Prahou a Budějcemi vlak?

 
 
Celkem hlasovalo160 čtenářů
 

„Zprovoznění nových úseků čtvrtého koridoru a zkrácení cestovních časů v novém jízdním řádu za tuto krátkou dobu lze ale hodnotit pozitivně. Meziročně jsme zaznamenali oživení zájmu o cestovní vlakem mezi Prahou a jihem Čech,“ potvrdila redakci Drbny mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Nový jízdní řád platí necelé dva měsíce, proto je podle ní příliš brzy na podrobnější hodnocení. „Cestovní doby jsou i přes výrazné zkrácení dodržovány. Přesnost na dálkových linkách je nad celostátním průměrem a lze je označit za velmi spolehlivé. Pokud zde dochází ke zdržení, pak nejčastěji z důvodu čekání na přípoje nebo z důvodu vyšší moci,“ dodala mluvčí.

Zmodernizováním koridoru se zrychlilo cestování nejen mezi Prahou a Budějcemi. „Zhruba o 20 až 30 minut se zrychlilo také cestování z Milevska, Pelhřimova, Třeboně, Jindřichova Hradce, Lipna nad Vltavou, Bechyně nebo Českého Krumlova do Prahy,“ doplnila Rajnochová.  O desítky minut se zkrátilo také spojení Jihočeského kraje s ostatními regiony České republiky. Například nejkratší doba jízdy z Budějc do Ústí nad Labem trvá méně než 3,5 hodiny, do Olomouce se přibližuje k 4,5 hodinám a do Ostravy klesla pod 5,5 hodny.

Do budoucna se podle dopravce jízda ještě zkrátí, díky modernizaci zbývajících úseků koridoru. Z Prahy do Budějovic pak potrvá cesta asi hodinu a půl.

Na čtvrtém koridoru vloni zprovoznila Správa železnic dva úseky. Na přelomu června a července začaly jezdit vlaky po přestavěné trati mezi Voticemi a Sudoměřicemi, od září v části Soběslav - Doubí. „Původní trať byla opuštěna a v současné době probíhají práce na jejím částečném odtěžení," řekla redakci Drbny mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Vlaky na nové trati v tomto úseku jezdí rychlostí 120 kilometrů za hodinu, od května 2023 se předpokládá zavedení rychlosti 160 kilometrů za hodinu. Už teď se tak zkrátila doba jízdy. Na trati bude v budoucnu možná rychlost až 200 kilometrů v hodině. Nejdřív ale musí stát nakoupit nové vlaky, které to zvládnou.

Hodnocení článku je 94 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Praha, České Budějovice, cestování, České dráhy, Tábor, Česko, Správa železniční dopravní cesty, Ostrava, vlak

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.