Počasí dnes22 °C, zítra13 °C
Čtvrtek 2. května 2024  |  Svátek má Zikmund
Bez reklam

První část Jižní tangenty bude hotová v červnu. Stavba navazujícího úseku má začít v roce 2026

Od tohoto týdne musí řidiči v Českých Budějovicích počítat s dopravními komplikacemi na okraji města. Kvůli stavbě Jižní tangenty musela být uzavřena trasa směrem na Včelnou. Důležitá část obchvatu krajského města jde pomalu ale jistě do finále. Hotová by měla být před létem.

Jižní tangenta tvoří část velmi důležitého obchvatu města. Napojit se má na dálnici D3 a hlavní tah na Český Krumlov, kudy odvede zejména tranzitní dopravu z centra města. Stavba tangenty začala v březnu 2021.

Necelé tři kilometry dlouhá komunikace bude dvouproudá a jezdit se po ní bude maximální rychlostí 70 kilometrů v hodině. Součástí stavby je šest mostů, dvě okružní křižovatky a zhruba 300 metrů protihlukových stěn.

Cestu na Včelnou zkomplikuje uzavírka. Stavba Jižní tangenty jde do finále

Několik měsíců budou trvat finální práce na stavbě Jižní tangenty, která tvoří část obchvatu města. Na začátku příštího týdne začne napojování budované okružní křižovatky ve Včelné na stávající komunikaci, která vede z Rožnova na Včelnou. Práce...

Tento týden začaly práce na napojení nově vybudovaného kruhového objezdu u Včelné na stávající komunikaci, která vede z Rožnova na Včelnou. Kvůli tomu musela být silnice z Českých Budějovic na nedalekou obec uzavřena.  „Provizorní komunikaci není možné ponechat do úplného dokončení stavby, protože se nachází v místech napojení Jižní tangenty na stávající komunikaci, je v kolizi s novými větvemi okružní křižovatky,“ uvedl minulý týden Jihočeský kraj v tiskové zprávě. Uzavírka trvá až do 9. května.

Podle náměstka hejtmana Tomáše Hajduška (ODS) platí, že bude první část tangenty dokončena v červnu letošního roku. „Co se týče ceny, tak tam dochází k drobnému navýšení, z důvodu nepředpokládaných událostí, které souvisí s válkou na Ukrajině a z toho vyplývajícího zdražení stavebních materiálů. Vzhledem k tomu, že ta stavba ale stojí zhruba 1 miliardu 200 milionů korun, tak to navýšení se pohybuje v řádech desítek milionů korun. Nejedná se proto o nic podstatného,“ řekl redakci.

Problémy s druhou etapou

Druhá etapa Jižní tangenty má vést od Roudného na Novou Ves a odtud k Trhovým Svinům. Dlouhá je přes pět kilometrů, na kterých se objeví tři křižovatky nebo 14 mostů.

Už v minulosti ale proti této stavbě protestovali zástupci některých dotčených obcí, kteří se obávali, že silnice zničí okolní krajinu. „S představiteli obcí jsme vedli intenzivní jednání, byli jsme i přímo na místě a snažili jsme se jim vysvětli, z jakých důvodů je navržená trasa jediná možná, a že je to v podstatě nejšetrnější řešení k obcím a jejím obyvatelům. Některé jejich připomínky týkající se například cyklostezek nebo stezek pro pěší jsme vzali na vědomí a rádi jsme jim vyšli vstříc,“ řekl Hajdušek.

Připomínkám se věnovala studie, kterou kraj loni dokončil a odevzdal. Na konci roku 2022 pak proběhl výběr projektanta pro pokračování v projektových pracích vyhotovením dokumentace pro společné povolení.

Podle původních plánů by se měla začít druhá část tangenty stavět v roce 2026. Dokončení pak kraj předpokládá o tři roky později. „Tyto termíny zatím platí a rádi bychom se jich drželi,“ uzavřel náměstek hejtmana.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Jihočeský kraj / vizualizace

Štítky jižní tangenta, doprava, české budějovice, jihočeský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

První část Jižní tangenty bude hotová v červnu. Stavba navazujícího úseku má začít v roce 2026  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.