Počasí dnes21 °C, zítra22 °C
Středa 1. května 2024  |  Svátek má Svátek práce
Bez reklam

Stavba tunelu na obchvatu Budějovic by mohla skončit dříve

Stavba tunelu Pohůrka, součásti obchvatu Českých Budějovice na dálnici D3, by mohla skončit o něco dříve než v závěru roku 2024, což byl plánovaný termín. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) společně se staviteli hledá variantu, jak by šlo tunel zprovoznit před plánovaným termínem. Novinářům to včera řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

"Klíčová zpráva je, že od rozeběhnutí stavby na začátku loňského roku se daří postupovat dopředu. Období, kdy přešlapovala na místě, je pryč. Nyní se bavíme, jakou finální technologii bude tunel mít. Další postup je pak o tom, jak případně urychlit a za jakých okolností zprovoznění tranzitní dopravy. To by Českým Budějovicím velmi pomohlo," řekl ministr.

Kupka uvedl, že nyní je tunel ze 70 procent hotový. Stavba nabrala zpoždění, protože silničáři museli změnit kvůli spodní vodě technologii při stavbě tunelu. Původně se tunel stavěl pomocí milánských stěn, kdy se zvlášť budují stěny, strop a podlaha. Stavbaři ale zjistili, že v místě je spodní voda s vysokou hladinou. Nově tak bude v jámě těleso, do nějž se voda nedostane.

Obchvat Českých Budějovic bude mít dvě části: úsek Hodějovice - Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, na který byly původní náklady sedm miliard korun, a 7,2 kilometru dlouhý úsek Úsilné - Staré Hodějovice za 5,28 miliardy. Ale konečné náklady na obchvat by se s ohledem na nárůst den zřejmě mohly zvýšit až o miliardu korun.

Podle jihočeského hejtmana Martina Kuby (ODS) musí být tunel na Pohůrce otevřený souběžně s celým obchvatem Českých Budějovic. "Stále trváme na tom, že to musí být od konce roku 2024, a budeme rádi, pokud tam bude nějaké posunutí dopředu. Kdo zná dopravu v Českých Budějovicích, tak ví, že stavba (tunelu) limituje dopravní pohyb po městě," uvedl.

ŘSD nyní pracuje na jiných úsecích D3 ve směru z Českých Budějovic k hranici s Rakouskem. Loni v únoru začalo stavět část mezi Třebonínem a Kaplicí za 1,87 miliardy Kč bez DPH a úsek dlouhý 8,6 kilometru chce zprovoznit koncem roku 2024. Stavba navazuje na budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic. ŘSD má také stavební povolení na 12 kilometrů dlouhý úsek dálnice D3 z Kaplice k Nažidlům na Českokrumlovsku.

V provozu je nyní 70 kilometrů D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím včetně středočeských částí by měla být podle ministerstva dopravy hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2026.

Hodnocení článku je 64 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Jakub Bartoš

Štítky ČR, silnice, stavby, D3, České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Libor Burian

Aby to nebyl další,,tunel". O důvodech mafiánského bahna viz moje odstavce pod Komentáře : Proč je potřeba bojovat s dezinformacemi (hlavně vládními), a pod dalšími články zde.

Pondělí, 7. srpna 2023, 11:07Odpovědět

Martin Vyhlídal

Tomu moc nevěřím, tunel se stejně bude stavět i příští rok, je tam ještě hodně práce. Na takovou stavbu je tam pár stavařů,, myslím že jich má být 200.

Čtvrtek, 3. srpna 2023, 10:49Odpovědět

Stavba tunelu na obchvatu Budějovic by mohla skončit dříve  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.