V příštím týdnu zahájí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) práce na zajištění a sanaci nestabilních částí skalního masivu v Táboře. Cílem je stabilizovat rozpukané horniny, omezit působení povětrnostních vlivů a odstranit nestabilní bloky. Provoz bude omezen na jeden jízdní pruh v každém směru.
V úterý 9. července začne ŘSD pracovat na zajištění a sanaci nestabilních částí skalního masivu v zářezu silnice I/19 v Táboře u Harfového mostu přes Jordán.
„Předmětem sanace skalní stěny je omezení působení nepříznivých povětrnostních vlivů, vody, mrazu a zajištění potenciálně nestabilních skalních bloků. Horniny podél silnice jsou silně rozpukány a podléhají zvětrávacím procesům. Odstraněny pak budou i nestabilní bloky a části skalní stěny včetně napadávky v jedné z etáží stěny,“ přiblížil mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
„Součástí plánovaných prací je také zajištění masivu ochranou sítí proti skalnímu řícení s vyplétanými ocelovými lany. Zvětrávání a degradace dalších částí skály pak omezí instalace další ochranné sítě s podloženým protierozním geosyntetikem. Stabilitu zbývajících kritických bloků pak posílí individuální kotvení,“ doplnil Koloušek s tím, že součástí prací je i následná obnova komunikace I/19.
Přístup ke skalní stěně bude zajištěn z přilehlé silniční komunikace. Zde bude pro účely sanace dočasně zabrán vždy jeden jízdní pruh pro každou stranu skalního zářezu. Okolo stavby se tak bude jezdit vždy pouze jedním jízdním pruhem v obou směrech. ŘSD za sanaci skály zaplatí 17,3 milionu korun bez DPH. Hotovo by dle ředitelství mělo být do konce letošního roku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.