Modernizace vozidlového parku pro elektrizované tratě na jihu Čech je hotová. Na konci září nasadily České Dráhy do provozu poslední elektrickou jednotku RegioPanter. Celkem jich tak v kraji jezdí 19 – 15 vozů druhé generace a čtyři první generace. Cestující budou vozit na tratích z Českých Budějovic do Strakonic, Písku, Veselí nad Lužnicí nebo do Tábora.
Obnovu vozidlového parku v Jihočeském kraji zahájily České dráhy v polovině roku 2012. Tehdy byly do provozu nasazeny čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter první generace, které začaly postupně zajišťovat většinu spojů mezi Českými Budějovicemi a Strakonicemi a Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi.
Rozsáhlejší proměna pak nastala během první poloviny roku 2022, kdy Škoda Group dodala Českým drahám dalších deset nových RegioPanterů 2. generace. Ty začaly postupně jezdit na linkách z Českých Budějovic do Písku, Jindřichova Hradce, do Horního Dvořiště a Tábora.
Nyní už se cestující s RegioPantery svezou na tratích z Českých Budějovic do Strakonic, Písku, Veselí nad Lužnicí a Tábora, Jindřichova Hradce, do Horního Dvořiště a mezi Rybníkem a Lipnem nad Vltavou.
Jedna souprava stojí zhruba 117 milionů korun. „Jsem rád, že dvouvozové RegioPantery pro Jihočeský kraj nám výrobce dodal ve stanoveném termínu a my jsme je mohli obratem nasadit do provozu. Díky tomu, že nyní máme v kraji celkem 19 Panterů první i druhé generace, jsme schopni zajistit kompletní regionální dopravu na elektrizovaných tratích, kde objednává vlaky kraj, moderními a spolehlivými jednotkami, které cestujícím nabízejí pohodlí bez kompromisu,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Vlaky RegioPanter nabídnou klimatizaci, palubní Wi-Fi síť, zásuvky 230 V a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, místa pro kočárky a jízdní kola i audiovizuální informační systém.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.