Po obchvatu Českých Budějovic na dálnici D3 jezdí denně v průměru 12 tisíc až 13 tisíc všech typů vozidel. Uvedl v podcastu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Podle něj by nebýt obchvatu toto množství aut projelo přes České Budějovice. Nejvíce vozidel zatím naměřili 15. února, kdy to bylo 15 tisíc aut za 24 hodin. ŘSD loni v prosinci zprovoznilo přes 28 kilometrů dálnice D3 z Úsilného ke Kaplici.
„Auta by stála na světelných křižovatkách, blokovala by dopravu. To znamená, že pro město je to obrovská úleva. Krásně se na číslech ukazují velké nárazové špičky, pátky, soboty, neděle, kdy se v zimě jezdí do jižních Čech a do Rakouska na lyže," uvedl Mátl.
Doprava na tomto úseku se podle Mátla v dalších ročních obdobích zvýší, zimní měsíce jsou dopravně slabší v porovnání s jarem, létem a podzimem. Lidé pak více jezdí na chaty a za rekreací. „Když se dívám na výsledky od 22. prosince do poloviny února, tak je vidět, že to neustále stoupá. Zmizela nám jednociferná čísla, všude už jsou dvojciferná, pohybujeme se ve standardu 12 tisíc denně, je vidět, že řidiči si na obchvat zvykají. A se zprovozněním posledních dvou úseků D3 v jižních Čechách bude doprava narůstat. A ještě daleko víc, až se zprovozní středočeská část D3,“ řekl Mátl.
Řidiči začali po nových více než 28 kilometrech dálnice D3 včetně obchvatu Českých Budějovic jezdit 21. prosince. Cena tohoto úseku byla 14,5 miliardy korun bez daně.
V současnosti ŘSD staví zbylé dvě jihočeské části D3 k hranicím s Rakouskem. Úsek Kaplice-nádraží - Nažidla je dlouhý 12 kilometrů a bude stát 4,3 miliardy korun bez DPH, hotový bude v roce 2027. Úsek Nažidla - Dolní Dvořiště s délkou 3,5 kilometru bude stát 875 milionů Kč a hotový má být v roce 2026.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.