Přestože kruhový objezd na silnici I/20 funguje už několik let, stále ještě rozpoutává diskuze. Hlavním jablkem sváru je výjezd směrem do obchodní zóny a to, kdo na něm má přednost. Jsou to auta jedoucí po vnitřním okruhu, nebo vozidla právě vjíždějící na ten vnější?
„Jezdím tudy poměrně často a opravdu je vidět, že v tom někteří ještě nemají jasno. Dávání si přednosti na výjezdu ke Globusu je spíše takové živelné, než aby se řídilo nějakými pravidly,“ uvádí jeden z častých uživatelů kruhového objezdu.
V zásadě existují dva názory na to, jak by měl kruhový objezd fungovat. Jen jeden je ovšem správný. Jedni tvrdí, že jedou-li směrem od Budějc a najedou si do vnitřního okruhu, měla by je auta najíždějící do vnějšího pruhu ze směru od Písku na výjezdu ke Globusu pustit, protože ta ještě nejsou na kruhovém objezdu. Druhá skupina tvrdí, že auta ve vnitřním pruhu musí dát přednost těm v pruhu vnějším i za cenu, že budou muset na kruhovém objezdu zastavit. Kdo má tedy pravdu?
„Za 2. je správně. Na tomto kruhovém objezdu platí pravidla pro přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého. Zákon č. 361/2000 Sb., § 12, odst. 5, stanoví, že: ‚Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy.‘ To znamená, že řidiči vozidel jedoucí po vnitřním okruhu, kteří chtějí přejet do pravého jízdního pruhu a odbočit směrem do obchodní zóny v Českém Vrbném, musí dát přednost řidičům vozidel, kteří jedou ve vnějším okruhu,“ uvádí mluvčí městské policie Věra Školková.
Napsal Jaroslav Pešek
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jestli mohu dodat, tak bych ráda doporučila jeden článek, na který jsem včera narazila. Jsou tam pravidla jízdy na kruhovém objezdu. Myslím si, že se to bude určitě hodit :) https://www.dopravniznaceni.com/Pravidla-jizdy-na-kruhovem-objezdu-b5458.htm
Jen bych rad sdelil majiteli ridicskeho prukazu z vozu Skoda Fabia modre barvy,ze pri vjezdu na kruhac od Pisku opravdu neni pred vjezdem na kruhovy objezd vozidlo zastavovat.Pak se muze stat,ze nekdo za vami nestaci zabrzdit a naboura vas viz.dnes 19.12.2019 v 15.45 diky vasemu ridicskemu umu mi udelal nakladak jedouci za mnou skodu na vozidle.
Ten kruháč je bezesporu paskvil, říkám to pořád, že kruhový objezd musí mít dostatečně velký průměr (což tento splňuje) a stejný počet jízdních pruhů po celém obvodu (což tento nemá). V podstatě s informacemi v článku souhlasím, nicméně mám jedno ALE. Trochu to zkomplikuji. Vezměte si situaci, která sice teoreticky nenastane, ale za zamyšlení to stojí, vozovka je pokryta souvislou vrstvou sněhu, vodorovné dopravní značení tedy ani vyznačení jízdních pruhů není vidět. Nejsem místní a nevím, jak jsou zde jízdní pruhy uspořádány a ze svislého dopravního značení, které toto vyznačuje, to není pravděpodobně úplně jednoznačné. Co je v té chvíli nadřazenější? Já myslím, že povinnost dát na křižovatce (což kruhový objezd je - několik křižovatek tvaru T) přednost při vjíždění z vedlejší na hlavní (tedy pro ty co vjíždějí na kruhový objezd), oproti tomu, kdo jede po hlavní (tedy tomu, kdo jede po kruhovém objezdu).