Provoz v Budějcích je věčným tématem. Zejména kolem čtvrté a páté hodiny odpolední, kdy se mnoho lidí vrací domů z práce, praskají ulice ve švech. Jednoduché to v tuto dobu nemají ani chodci a cyklisté. Tuto situaci by mohla částečně zlepšit nová úprava frekventované křižovatky ulic Husova a Na Dlouhé louce, která myslí i na pěší.
V době největšího provozu stojí kolona aut od zmiňované křižovatky až ke křižovatce Mánesovy a Lidické, někdy ještě dál. Lépe na tom není ani ulice Litvínovická. Že tento stav není ideální, si uvědomuje i město a připravuje se řešení podobné tomu na křižovatce ulic Mánesova a Lidická.
„V současné době má město připraveno technické řešení přestavby křižovatky u Dlouhého mostu, které by mělo zvýšit kapacitu křižovatky minimálně o 20 %, ale hlavně by řešilo převedení pěších a cyklistů tímto dopravním uzlem. Je navržena lávka, která by chodce a cyklisty od Dlouhého mostu převedla bezpečně a bezkolizně až do prostoru dnešního parkoviště,“ uvádí vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Ing. Jaroslav Mráz.
Právě chodci jsou často ohroženi zejména na přechodu hned u Dlouhého mostu. Auta, která si zkratkou kolem budovy firmy HOCH zkracují čekání na semaforu, najíždějí na Husovu třídu v místech frekventovaného přechodu a chodci před nimi musejí často uskakovat. Jde o velice nepřehledné místo, navíc rozjíždění zde probíhá proti kopci. Nová úprava křižovatky by ale měla vyřešit i toto.
„Realizací stavby by se změnily i dopravní vztahy kolem firmy Hoch. Lávka by totiž začínala někde blízko od mostu, aby bylo stoupání co nejmenší a nejpohodlnější,“ doplňuje Mráz. Samotná realizace tohoto projektu však zatím naráží na problémy. „Bohužel se zatím nepodařilo vyřešit majetkové vztahy v prostoru parkoviště a není tedy zatím možné stavbu povolit,“ uzavírá Jaroslav Mráz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.