Územní řízení na rekonstrukci budějcké ulice Oskara Nedbala je v současné době přerušené. Podle vedení magistrátu je důvod jediný - místo nevyužívaných parkovacích míst by tam mohly vyrůst po obou stranách této frekventované dopravní tepny pruhy pro cyklisty.
„Tuto možnost na základě podnětu z pracovní skupiny věnující se cyklistické dopravě prověřujeme. Návrh vychází z faktu, že podél této komunikace se ani v současné době neparkuje. Pruhy pro cyklisty v projektu nejsou, přitom se jedná o důležitou spojnici mezi sídlišti Máj a Vltava,“ říká náměstkyně primátora Ivana Popelová.
Kromě zástupců města se jednání pracovní skupiny pravidelně účastní i zástupci občanských sdružení CykloBudějovice a Domovina.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Nemyslím si, že by síře vozovky v ulici Oskara Nedbala umožňovala tuto úpravu za předpokladu zachování „normální šíře“ jízdních pruhů, krom úseku mezi ulicemi J. Opletala – Věrná, ale tam zase vozidla parkují, když ten parkovací pruh odeberou, kde ty lidi budou parkovat??! To už nikdo neřeší a nikoho to nezajímá, podobně jako ve Staroměstské ulici, kde místo parkoviště vyrostl bytový dům a náhrada za toto parkoviště pro místní obyvatele nevznikla žádná, parkujte si třeba na „Jiráskáči“ a nebo ještě dál. Nevím co je to za „hit“ poslední doby rozšiřovat chodníky na úkor šíře vozovek, přidávat a zužovat jízdní pruhy apod. Jako je to nyní třeba na Senovážném náměstí (u pošty), kde nasekali x jízdních pruhů, kdy celková šíře jednoho jízdního pruhu nemá ani 3 metry, což by mít měla (má 2,8 - 2,9 metru), ano osobáky se tam vejdou, ale širší autobusy a trolejbusy mají problém, prakticky řidiče těchto vozidel nutí k páchání přestupků, které nikdo neřeší, řidiči běžně (zejména při vyjíždění ze zastávky) najíždějí do protisměru (zasahují do ostatních pruhů a vytlačují řidiče v nich jedoucí), aby se vytočili, protože jim nic jiného nezbývá, přitom by stačilo, aby byly jízdní pruhy širší (buď by jich tam mělo být méně a nebo by se měla vozovka celkově rozšířit na úkor chodníků nebo travnatého pásu). Ano schvaluji jízdní pruhy pro autobusy i pro cyklisty, ale za předpokladu zachování „normální šíře“ (tzn. 3 metry a více) jízdních pruhů pro ostatní motoristy. A ještě jedna věc, je mi sice jasné, že to není tak jednoduché, ale když už zmiňujete spojnici mezi Májem a Vltavou, chtělo by to konečně propojit ulici M. Horákové se Strakonickou, myslím, že by to ulici Oskara Nedbala (a hlavně křižovatce „Nedbalky s Husovkou“) hodně ulevilo. A když už jsem se dostal i k tomuto, ten nový kruhový objezd (M. Horákové – E. Rošického) to je další místní paskvil, tam se někdo zas vyřádil, to neumí udělat normální, jednoduchý a obyčejný kruhový objezd?..