Počasí dnes15 °C, zítra17 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Další stavba modernizace IV. železničního koridoru je hotová

Zvýšení rychlosti a bezpečnosti provozu a také komfortu cestujících přinesla další ukončená část modernizace IV. železničního tranzitního koridoru v úseku České Budějovice - Nemanice.

Stavba začala před třemi lety. Za více než 713 milionů korun byly zrekonstruovány téměř tři kilometry železnice s 12 mosty. Uvedli to minulý týden při slavnostním předání stavby zástupci investora, kterým je Správa železniční dopravní cesty, a dodavatelské firmy Eurovia CS.

Projekt zaplatil Státní fond dopravní infrastruktury. Spolufinancovat by ho měla Evropská unie, a to až do výše 70 procent. „Výsledkem modernizace je zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti provozu. Ke zvýšení bezpečnosti provozu došlo zejména vybudováním nových a úpravou stávajících zabezpečovacích a sdělovacích zařízení a zrušením nebo úpravou úrovňových silničních přejezdů. Nástupiště jsou po rekonstrukci bezbariérová,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Kolář.

Stavba zahrnovala také rekonstrukci železniční stanice a Severní zastávky v Českých Budějovicích. Cestující slouží nové bezbariérové přístupy včetně výtahů a nástupišť ve výšce 55 centimetrů nad kolejnicemi pro snadnější výstup a nástup. Nechybí ani nové informační a navigační systémy.

„Nejvýznamnější změnou na traťovém úseku České Budějovice - Nemanice je zejména zdvoukolejnění úseku přes nadjezdy ulic Skuherského a Pekárenská,“ upozornil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.

Kromě rekonstrukcí 12 mostů, tří podchodů pro pěší a dvou železničních přejezdů bylo vybudováno přes pět kilometrů kolejí, 25 nových výhybek s elektrickým ohřevem či 20 kilometrů trakčního vedení a přes kilometr protihlukových stěn. Protihluková opatření má nově 21 objektů. Vlaky teď úsekem mohou projíždět rychlostí od 60 do 120 kilometrů v hodině.

Modernizovaný úsek je součástí IV. tranzitního železničního koridoru z Děčína přes Prahu a České Budějovice na státní hranice s Rakouskem v Horním Dvořišti. Podle náměstka ředitele SŽDC Mojmíra Nejezchleba je modernizace za polovinou.

Od Prahy po Votice je trať buď optimalizovaná nebo modernizovaná. V běhu jsou stavby Tábor - Sudoměřice, Veselí - Horusice a během 14 dnů SŽDC podepíše smlouvy na úseky Horusice - Ševětín a Veselí - Soběslav. Potom zbývá už jen úsek Votice - Sudoměřice a Nemanice - Ševětín.

Zdroj: ČTK

Štítky IV. železniční tranzitní koridor, modernizace, České Budějovice - Nemanice, České Budějovice, Správa železniční dopravní cesty, Nemanice, rekonstrukce, Evropská unie, Státní fond dopravní infrastruktury, Eurovia CS, Jiří Kolář, Praha, Votice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Další stavba modernizace IV. železničního koridoru je hotová  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.