Počasí dnes5 °C, zítra4 °C
Pátek 29. listopadu 2024  |  Svátek má Zina
Bez reklam

Doprava opět zhoustne, od úterý se uzavře část Husovky

Budějckým řidičům nejspíš přibydou na čele další vrásky. Od zítřka až do pátku 27. září na ně totiž čeká na Husově třídě kvůli výstavbě základní technické vybavenosti v rámci projektu revitalizace areálu bývalých kasáren ve Čtyřech Dvorech dopravní omezení.

Od křižovatky s ulicí Oskara Nedbala směrem na České Vrbné bude provoz řízen kyvadlově pomocí semaforů. Ve směru z centra budou moci projet pouze nákladní vozidla a autobusy, opačně průjezd omezen nebude.

„Spolu s dopravním omezením, které si vyžádala rekonstrukce křižovatky ulic Lidická a Mánesova, budou muset především řidiči přijíždějící z Máje volit náhradní trasy,“ upozornil 1. náměstek primátora pro ekonomiku a majetek města Miroslav Joch (ČSSD).

{{banner184}}

Znovu se tak v praxi ukazuje, že jakákoliv dopravní omezení, jež se dotknou spojení sídliště Máj s centrem města, způsobují zásadní komplikace. Z důvodu lepší dopravní obslužnosti sídliště a snížení intenzity dopravy v ulicích Branišovská a Oskara Nedbala proto zástupci města prosazovali stavbu spojky, která by propojila ulice Strakonická a Milady Horákové.

„Jakkoliv jsme se snažili vyjít vstříc tamním obyvatelům a projekt jsme přepracovali na dvouproudou variantu s vybudováním protihlukových stěn, část představitelů domovních samospráv svými námitkami dále tuto stavbu blokuje,“ řekl náměstek Joch.

Tato spojka by přitom podle něj umožnila rozptýlit dopravu, čímž by ji podstatně zrychlila. „Je průkazné, že by přinesla snížení hluku i exhalací, ale i dalších komplikací, které způsobuje její vysoká intenzita,“ zdůraznil význam dopravní stavby náměstek.

Objízdná trasa v době nadcházející uzavírky povede ulicí Jaromíra Boreckého. „Každé omezení vyvolané rekonstrukcí ulic spojujících se sídlištěm Máj si pochopitelně vyžádá nárůst dopravy v jiné ulici. Nyní si černého Petra nedobrovolně vytáhli lidé z ulice J. Boreckého, ale i z těch okolních, protože si tudy řidiči budou krátit objízdnou trasu. A to vše jen proto, že několik obyvatel Českých Budějovic nehodlá být solidární s ostatními,“ posteskl si Miroslav Joch.

Štítky uzavírka, Husova třída, Jaromíra Boreckého, Oskara Nedbala, objížďka, Miroslav Joch, Oskar Nedbal, doprava, sídliště, Jaromír Borecký, ČSSD, Milada Horáková, České Vrbné, Sídliště Máj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Tomáš Fuk

Vážený pane Jochu! Když už jste se snížil k internetové diskusi s neprivilegovanými občany, rád bych zde uvítal odpověď, v čem se mýlím. V omylu zřejmě žije i Mgr. Eva Nosková, která v hlukové studii z května 2009 m.j. uvádí (odkud to asi vzala?):
„Kap. 6 – Popis posuzované lokality- Po zprovoznění předkládané stavby bude ulice Milady Horákové v návaznosti na ul. Strakonickou součástí základního komunikačního skeletu města a bude plnit významnou úlohu sběrné komunikace s převážně dopravní funkcí. Převezme dopravu směřující ze sídliště na silnici I/20, I/3 a také k obchodnímu a nákupnímu centru na pravém břehu Vltavy u Strakonické ulice. Svým šířkovým uspořádáním (rozšíření na čtyřpruh) tak bude odpovídat výhledovým kapacitám těchto komunikací. Posuzovaný záměr tak představuje dílčí projekt celkového propojení ul. Strakonické s Litvínovicemi a jako komunikace mezičtvťového významu funkční třídy B2 bude ul. M. Horákové součástí páteřního komunikačního systému města.“
Nemluvě o tom, že ona hluková studie vychází z tohoto předpokladu a zařazení ul. M. Horákové po realizaci přestavby do II. třídy místních komunikací, pro kterou platí o 5 dB vyšší hlukové normy. (35 dB místo 30 dB pro místní obslužnou komunikaci v noci. )
Pokud se tedy kolektivně mýlíme, možná by stálo za to, abyste jasně a nedvojznačně představil úplný cílový stav veškerých opatření, které mají být na sídlišti Máj a v okolí realizována, včetně jejich pozitivních i negativních dopadů. Prostředků k tomu má radnice dost.
A určitě by mnozí přivítali vysvětlení s kým, a proč mají být obyvatelé Máje solidární a co jim to - kromě snižující se hodnoty bytů, zhoršení kvality života a zdraví přinese. Že by radnice třeba kompenzovala rozdíl v ceně bytu těm, kteří by se rozhodli odejít kvůli hluku a šestimetrovým stěnám okolo ul. M. Horákové do stejného bytu třeba na Vltavu? Dovolávat se solidarity je stejně jako tvrzení, že „v lokalitě za univerzitou je naplánovaná a již probíhá nebo bude probíhat mohutná bytová či rodinná výstavba, a vy nevíte, kdo jí tam pustil“, poněkud demagogické a manipulativní. Pokud to jako dlouholetý zastupitel skutečně nevíte, možná by stálo za to zvážit, „zda bitvu o tuto komunikaci osobně budete bojovat až do případné vaší prohry, jak argumentační, tak třeba i politické“, a uvolnit místo těm, kdo to budou nejen vědět, ale rozhodovat čestně, v souladu se skutečnými zájmy obyvatel města, jak stojí ve slibu.
Malá nápověda: obyvatelé sídliště Máj to nebyli.

Středa, 18. září 2013, 11:04Odpovědět

Miroslav Joch

nerad vstupiji do internetových diskuzí, ale to co píšete není úplně pravda. Pozemky jsme jako město vykoupili za 56 milionů korun, projektové dokumentace mají své územní rozhodnutí, aby se přípravy stavby nezastavily a nemuselo se z novu projednávat nové územní rozhodnutí, zůstali jsme v koridoru platného územního rozhodnutí, abychom vyhověli požadavkům právě těch lidí, kteří nyní blokují tuto komunikaci, tak jsme zajistili prohlášení jihočeského kraje, že ul. Milady Horákové nikdy kraj nepřevezme do svého majetku. Tzn. nikdy se propojení komunikací nestane komunikací vyšší třídy než je místní komunikace. Váš nekonečný argument, že budeme pokračovat dále do Litvínovic? Možná by jste se měl podívat do platných územních rozhodnutí. V lokalitě za univerzitou je naplánovaná a již probíhá nebo bude probíhat mohutná bytová či rodinná výstavba, nevím kdo jí tam pustil, ale tímto krokem možnost propojení odsoudil k zániku. Milady Horákové někdy s Litvínovicemi propojená bude, ale ne jako plnohodnotná komunikace, ale jako komunikace místní ( obslužná) která zajistí obslužnost nově vznikajícího "satelitu". Když jste takoví odborníci prozraďte mi kudy poveda ta plánovaná tranzitní komunikace skrz Litvínovice- byl jste tam někdy? Prosím, aby jste lidi nestrašil nebo resp. Vaše skupina nestrašili tím, že chceme přivézt do sídlište tranzitní nákladní dopravu. Věřím, že většina obyvatel Máje vám snad nemůže věřit. Osobně jsem bytostně přesvědčen, že máj napojení Mil. Horákové se Strakonickou potřebuje a pokud se někdy podaří tuto propojku vybudovat, ikdyž ve dvoupruhu budu za to rád, s tím že se konečně něco rozumného udělalo pro občany žijící v nejlidnatější lokalitě budějovic. Jsem přesvědčen, že za deset let si budou lidé klepat na čelo a říkat, jaký hlupák zde postavit dvoupruh, proč tu nestojí čtyřpruh. V té době si již nevzpomene nikdo na to že to byl kompromisní ústupek radnici skupině obyvatel Máje, kteří chtěli mít víc klidu, než lidé na Branišovské či Nedbalce. Je smutné, že aniž by se vedla věcná diskuze, tak skupina obyvatel blokující komunikaci se nechala slyšet, že ať rozhodnou úřady, jakkoliv- poženou věc až k nejvyššímu správnímu soudu- tzn. stavba se oddálí možná i o několik let. ano žijeme ve společnosti, kdy právo jedince daleko převyšuje práv většiny. Pane Fuku - bitvu o tuto komunikaci osobně budu bojovat až do případné mojí prohry, jak argumentační, tak třeba i politické.

Úterý, 17. září 2013, 13:19Odpovědět

Miroslav Joch

promiňte,

Úterý, 17. září 2013, 12:54Odpovědět

Miroslav Joch

Vážený pane Fuku,

Úterý, 17. září 2013, 12:54Odpovědět

Tomáš Fuk

... Zkušenosti s jednáním naší radnice vůči obyvatelům Máje , bohužel, nutí k ostražitosti. Propojení sídlišť Máj a Vltava je nezbytnou součástí řešení dopravní situace ve městě a asi proti němu nikdo rozumný nic nenamítá, ale většina obyvatel v dotčených lokalitách Máje má se snahou protlačit hlavní průtah středem sídliště opravdu problém...

Úterý, 17. září 2013, 09:33Odpovědět

Tomáš Fuk

Pan náměstek Joch, bohužel, neříká tak úplně pravdu. Propojení ulic Strakonická a M. Horákové bylo v původních záměrech naší radnice projektováno jako součást hlavního průtahu městem ve směru od Krumlova na Prahu a Písek a opačně. Počítalo se s čtyřproudovou komunikací, zahloubebou v prostouru bývalého cvičiště se dvěma tunely (biopřechody), která měla na provrch vyústit v blízkosti kruhové křižovatky E. Rošiského × M. Horákové, kde měla být vedena v koridoru mezi 6 m vysokými protihlukovými stěnami směrem k Branišovské. Navíc ve vyjádření městského odboru životního prostředí se tvrdilo, že stavba nemá na životní prostředí významný vliv a tudíž netřeba studii jejích dopadů na ně. Ona "část představitelů domovních samospráv svými námitkami" se zasadila o její zpracování. Ukázalo se, že hlukové limity v noci by byly překrořeny o cca 4 Db a plánovsané protihlukové stěny by to vzhledem k potřebě častých napojení bočních ulic příliš nevylepšily a ve vyšších patrech by byla situace spíše horší. Takové opatřčení spolu se zahuš'továním výstavby na Máji ( v rozporu s územním plánem) tzv. multifunkčními domy, vydávané za revitalizaci sídliště vedlo až ke svolání mimořádného jednání zastupitelstva o Máji, kde byly záměry korigovány. Ale co si myslet o tom, že stejný pan náměstek Joch loni v dubnu na jednání zastuptelstva při projednání smlouvy o smlouvě budoucí na nákup pozemků na cvičákui od soukromého majitele obhajoval výkup v rozsahu potřebném pro čtyřproudovku s tím, že zatím by se kvůli občanským iniciativám vybudovala jenom dvouproudová komunikace a až by to opadlo, dodělal by se zbytek...

Úterý, 17. září 2013, 09:25Odpovědět

Doprava opět zhoustne, od úterý se uzavře část Husovky  |  Doprava  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.