Jihočeský kraj chystá druhou etapu dostavby Letiště České Budějovice. Začne letos a skončí v roce 2016, poté letiště čeká náročný proces certifikace. V roce 2017 by se mohlo stát mezinárodním leteckým přístavem, kde by mohla přistávat i letadla typu Boeing 737 či Airbus A320.
Na první fázi druhé etapy má Jihočeský kraj, který letiště vlastní, připraveno 110 milionů korun, druhá za 300 milionů by měla začít letos na podzim. „Teď probíhá na kraji výběrové řízení na první fázi druhé etapy dostavby letiště. V rozpočtu je na ni vymezeno 110 milionů korun. Peníze půjdou na přípravu šachet pro navigační technologie a sítě, zpevnění ranveje, bezpečnostní centrum a vnitroareálovou komunikaci,“ upřesňuje mluvčí letiště Martina Vodičková.
Druhá fáze, jejíž náklady jsou odhadnuté na 300 milionů korun, by měla začít letos na podzim a dokončená by měla být v roce 2016. V té se bude budovat terminál, osazovat světelná navigace a radionavigace, rozšiřovat se budou pojezdové plochy a místa pro letadla.
„Stavba by měla být dokončená na konci roku 2016, poté letiště musí projít procesem certifikace, ze zákona na to má Úřad pro civilní letectví od půl roku do roku,“ podotýká Vodičková. Společnost je dosud držitelem oprávnění provozovat letiště jako veřejné vnitrostátní a neveřejné mezinárodní pro lety za viditelnosti. Loni na něm bylo odbaveno přes 3500 letadel, stále oblíbenější jsou třeba lety do Chorvatska.
Zakladateli společnosti Jihočeské letiště České Budějovice a.s. jsou Jihočeský kraj a Statutární město České Budějovice. Na společné podpoře financování provozu letiště, které se rozkládá na ploše téměř 300 hektarů, se dohodly v roce 2006. Tehdy vojenský provoz nahradil civilní. Rekonstrukce letiště začala v roce 2009. V areálu je na 120 budov, část z nich je využita pro potřeby letiště, část se pronajímá. Letiště je zatím soběstačné z necelých 30 procent.
Město i kraj sponzorují provoz stejným dílem - více než 16 miliony korun ročně. Kraj investuje do modernizace a shání strategického partnera. V roce 2011 Evropská komise zamítla už schválený, zhruba miliardový projekt modernizace letiště a od té doby kraj financuje rozvoj ze svého.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
cca před rokem se rozplývali že to bude skvělé že se bude létat do Ruska a že nám sem ruské cestovky budou hrnout turisty. To už zřejmě neplatí, nicméně peníze se tam cpou vesele dál. To že tu může něco přistát je hezké, ale má někdo (letecká společnost) potřebu sem taková letadla posílat? A jakpak se městu a kraji ty prachy vrátí? Výkřiky o 3500 odbavených letadlech znějí jistě hezky, kolik z nich byly lety kolem letiště s nějakým "hadrákem" a kolik opravdových dopravních letadel alespoň ve velikosti Turboletu? Jinak když si vydělíme počet počtem dnů v roce, je to asi 10 startů denně, což je provoz na klubovém letišti.