Ředitelství silnic a dálnic chce zahájit v letošním a příštím roce stavbu dalších čtyř úseků dálnice D3 v Jihočeském kraji. Komunikace má do roku 2021 vést přes celý region až na hraniční přechod s Rakouskem. Vzniklo by tak nových 68 kilometrů dálnice a rychlostní silnice.
Po mimořádném jednání Sdružení pro výstavbu D3 a R4 v Českých Budějovicích to řekl ředitel úseku plánování a realizace staveb ŘSD Tomáš Čížek.
Zahájení staveb čtyř nových úseků se týká části mezi Veselím nad Lužnicí na Táborsku a Českými Budějovicemi. Podle Čížka práce na těchto úsecích skončí v roce 2017 a 2018.
„Na trase plánovaného obchvatu Českých Budějovic jsme obnovili výkupy pozemků a věříme, že se nám vše podaří během roku 2014 a 2015 dotáhnout,“ uvedl Čížek.
ŘSD také začalo pracovat na dokumentaci pro další úseky komunikace mezi Českými Budějovicemi a hraničním přechodem. Na jejím základě by příští rok mohl začít výkup pozemků.
Tomáš Čížek dále uvedl, že zvládnutí prací do roku 2021 má pragmatický důvod. V tu dobu končí druhé operační období evropských dotací. „A bez nich bychom tuto stavbu nedokázali zrealizovat,“ řekl předseda Sdružení pro výstavbu D3 a R4 Pavel Eybert.
Odhadovaný rozpočet na dostavbu jihočeské části dálnice D3 a rychlostní komunikace R3 činí 30 miliard korun. Ale cenu mohou ještě výrazně snížit výběrová řízení na zhotovitele. Eybert uvedl, že odhadem 70 procent z celkové částky budou tvořit právě peníze z evropských fondů.
Dálnice D3 má spojovat Prahu s Českými Budějovicemi. Z plánované trasy je zatím v provozu zhruba čtyřicetikilometrový úsek mezi Veselím nad Lužnicím a Meznem na Benešovsku. „Situace kolem D3 ve Středočeském kraji je vzhledem k posudku vlivu stavby na životní prostředí komplikovanější,“ dodal Pavel Eybert.
Na vloni otevřeném úseku dálnice na Táborsku se před časem objevily před předáním díla stavební nedostatky. Ředitel úseku plánování a realizace staveb ŘSD věří, že nově budované části budou v tomto směru dokonalejší.
„Nastavili jsme procesy tak, abychom se vyhnuli snížení kvality a také vícepracím,“ sdělil Tomáš Čížek. Podle Eyberta ale nelze u podobně rozsáhlé stavby do předání díla vyloučit nedostatky, které musí zhotovitel následně odstranit.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.