pondělí 6. prosince 2021 Mikuláš

U západní varianty D3 se čeká méně problémů při výstavbě

K rozhodnutí vést dálnici mezi Prahou a Českými Budějovicemi na území Středočeského kraje přes Posázaví vedly stát pragmatické důvody. Ministr dopravy Pavel Dobeš ve středu řekl, že při tomto západním řešení očekává méně realizačních problémů kvůli nižší zalidněnosti území.

„Co se týče západní varianty, tak ta vede trasou, která je v méně zabydlených oblastech. Předpokládáme, že bude méně problémů, co se týče jednotlivých zastavěných aglomerací,“ prohlásil Dobeš.

„U jednotlivých tras se vždy najde skupina obyvatel, která má se západní nebo východní variantou své problémy. Je to tak vždy, u jakékoli výstavby liniové stavby. Já jsem rád, že se ta situace pohnula dopředu, protože o dálnici D3 se mluví velmi dlouho,“ dodal ministr dopravy.

Dobeš připomněl význam D3 jako chybějící spojnice české metropole s hlavním centrem jihočeského kraje. „Pokud jsme řekli, že je třeba prioritizovat cestu z hlavního města směrem na jih, tak je důležité akcentovat jednu trasu. Nemít rozdělené varianty mezi D3 a R4,“ zmínil ministr. Rozhodnutí o západní variantě D3 by podle něj měly pomoci v dohledné provedení této dálnice.

Středeční vydání deníku E15 informovalo o tom, že stát na projektování úseku už vypsal tendr a trasa má souhlas ministerstva životního prostředí. Územní rozhodnutí bude ale podle Ředitelství silnic a dálnic vydané nejdřív v roce 2015 a teprve pak bude následovat výkup pozemků.

Vítěz tendru vypsaného na projektování D3 v úseku od Pražského okruhu k Václavicím nedaleko Benešova bude muset mimo jiné vytvořit dokumentaci pro územní rozhodnutí, stavební povolení a zadání stavby, připravit výkup pozemků a bude stavbu dozorovat. Hodnota zakázky je zhruba 300 milionů korun.

Šedesátikilometrová západní varianta středočeské části dálnice D3 vede přes Jesenici, Psáry, Heřmanice a Mezno. Pro ministerstvo životního prostředí je to přijatelnější než východní varianta vedoucí přes Říčany a Benešov, protože bude mít menší dopad na zdraví obyvatel okolních obcí. Trasu přes Posázaví vyhodnotila jako nejvýhodnější v minulosti i expertní komise ČVUT.

Napsal Jan Kálal, Mediafax

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.