Ministerstvo dopravy ČR minulý pátek vydalo stavební povolení na část dálničního úseku Borek - Úsilné. Stavět se začne snad v říjnu.
Mezi povolenými stavebními objekty se mimo jiné nachází dva mosty, 1180 metrů nové dálnice, její oplocení, vegetační úpravy, meteostanice či automatický sčítač dopravy. Orientační celkové náklady na provedení stavby činí podle Ředitelství silnic a dálnic 428 milionů korun bez DPH.
„Tato část dálnice D3 bude vybudovaná v předstihu, neboť je technologicky náročnější než stavba hlavní trasy dálnice. Více než kilometr dlouhý úsek spojí most přes jednu z místních silnic a most přes potok Kyselá voda. Po svém dokončení bude sloužit jako manipulační plocha a umožní plynulé pokračování výstavby navazujících dálničních úseků,“ přiblížil primátor Českých Budějovic Juraj Thoma.
Není bez zajímavosti, že první zmínka o kapacitní komunikaci z jihu Čech do Prahy je už v územním plánu z roku 1928 a kupodivu se tehdy navrhovaná trasa příliš nelišila od té současné.
Koncepce výstavby dálnic v komunistickém Československu schválená v roce 1963 obsahovala i výstavbu dálnice D3, která byla po dalších čtyřiadvaceti letech opětovně zahrnuta do navržené dálniční sítě.
Potvrdilo ji rovněž usnesení vlády České republiky v roce 1993, avšak situaci zvrátil rok 1997, kdy vláda rozhodla o vyjmutí dálnici D3 z programu realizace do roku 2005.
Toto pro Jihočechy nešťastné rozhodnutí aktivizovalo zastánce dálnice k založení Sdružení pro výstavbu dálnice D3, jehož aktivity přispěly k zařazení D3 do vládního programu Rozvoj silničních komunikací do roku 2010.
„Bohužel ani v tomto termínu se dálnici nepodařilo dokončit, takže nám nezbývá než dbát na rychlost administrativy, která je v naší kompetenci, a s nadějí čekat, že letos na podzim se aspoň stavba jejího dalšího úseku konečně přiblíží k našemu městu,“ dodal Juraj Thoma.
Napsala Jitka Welzlová
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.