Dosavadní průběh zimy na jihu Čech byl mírný, a tak správa a údržba silnic ušetřila při odhrnování sněhu a posypu ledovky na silnicích první až třetí třídy zhruba 47 procent plánovaných nákladů, tedy přes 57 milionů korun. Použita byla necelá polovina objemu soli i inertu.
„Zima jako taková se v podstatě ještě nedostavila. Listopad i prosinec byly podprůměrné z hlediska spotřeby materiálu, a tím i finanční náročnosti,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Jan Štícha.
V posledních dvou měsících roku 2013 cestáři spotřebovali na posyp komunikací zhruba 13 200 tun posypových materiálů, z toho 3700 tun soli a 9500 tun inertu. Na krajské silnice druhé a třetí třídy z celkového množství padlo 10 510 tun.
Na údržbu všech kategorií silnic bylo plánováno 121,671 milionu korun, do prosince na odhrnování sněhu a posyp ledovky potřebovali cestáři 64,462 milionu korun. Uspořili tedy 57,209 milionu, což je 47 procent předpokládaných nákladů.
Z toho stát prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic ušetřil na údržbě silnic první třídy zhruba 16 milionů a kraj, který spravuje silnice druhé a třetí třídy, zhruba 41 milionů korun.
Zaměstnanci se tak mohli věnovat jiným údržbovým pracím: seřezávali a dosypávali krajnice, hloubili příkopy anebo odstraňovali náletové dřeviny. Tam, kde to technologie umožňovala, opravila SÚS nad plán i některé další propustky a mostky.
Za ušetřené peníze mohli cestáři opravit vozidla a mechanismy a uskutečnit i některé nutné opravy budov. „Nakoupili jsme také materiály, na které nebyl v minulých letech dostatek peněz, to jest zásněžky a svodidla, předzásobili jsme se svislým dopravním značením,“ uzavřel ředitel Štícha.
SÚS Jihočeského kraje spravuje silnice II. a III. třídy, které jsou v majetku kraje, pro ŘSD provádí i údržbu státních silnic první třídy a dálnice D3. Celkem se stará o více než 6200 kilometrů komunikací.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.