pátek 15. listopadu 2019 Leopold

Jihočeský hejtman Zimola: Současným tempem potrvá stavby dálnice D3 95 let

Podle jihočeského hejtmana Jiřího Zimoly (ČSSD) potrvá při současném tempu výstavby dálnice D3 z Prahy na hranici s Rakouskem 95 let. Na souvislý úsek z Mezna do Chotovin v délce 15,2 kilometru se čekalo od zahájení v roce 1991 až do roku 2007, řekl v úterý agentuře Mediafax hejtman Zimola.

"Jsou výročí, na která rádi vzpomínáme, když hodnotíme další vývoj. Mezi ně určitě nepatří vzpomínka, že před 20 lety, 30. června 1991, byl otevřen první 3,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D3 jako obchvat Tábora. Tomuto významnému jihočeskému městu tehdy odvedl část dopravy, ale to bylo na dlouhá léta vše. Na souvislý 15,2 km dlouhý úsek dálnice v Jihočeském kraji jsme si museli počkat do prosince roku 2007, kdy byl zprovozněn úsek Mezno - Chotoviny. Nyní je ve výstavbě 25 km dlouhý úsek Tábor - Veselí nad Lužnicí, jehož dokončení se reálně odhaduje na červen 2013. Je tedy velmi smutné zjištění, že po 22 letech výstavby bude z celkové délky 171 kilometrů komunikace D3/R3 od Prahy po hranice s Rakouskem dokončeno něco málo přes 40 kilometrů dálnice. Při dosavadním tempu výstavby necelé dva kilometry ročně bychom se celé stavby dočkali za 95 let od jejího zahájení," uvedl Zimola.

Předchozí vlády řešily podle hejtmana různé modely financování stavby, včetně partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP), avšak bez toho, aby se podařilo urychlit výstavbu a dotáhnout ji do konce. "Přitom nejde jen o propojení Jihočeského kraje s hlavním městem republiky, ale zapojení regionu do evropského hospodářského a dopravního prostoru. Vždyť severojižní trasa v ose Berlín - Praha - Linec je nejkratší spojnicí mezi Baltickým a Jaderským mořem a je mimořádně důležitá pro rozvoj mezinárodní spolupráce v rámci Evropské unie i s nečlenskými zeměmi na jihovýchodě Evropy," upozornil Zimola.

Podle Zimoly Rakousko pokračuje ve výstavbě rychlostní komunikace S10 ve směru k českým hranicím, česká strana však na tento vývoj není schopna reagovat. „Považuji to osobně za mezinárodní ostudu, za brzdu rozvoje spolupráce našich regionů. Dokončení celé dálnice je důležité pro komplexní rozvoj Jihočeského kraje, oživení obchodu a služeb, je podmínkou pro provoz regionálního letiště České Budějovice i budoucí výstavbu plánovaného veřejného logistického centra. Samozřejmě jde též o přínosy dálnice k ekologizaci dopravy, odlehčení krajskému městu či vytvoření řady nových pracovních příležitostí," podtrhl Zimola.

V Jihočeském kraji je podle Zimoly minimum lidí, kteří by věřili příslibům, že dostavba jaderné elektrárny Temelín přispěje k urychlení výstavby dopravní infrastruktury v regionu, zejména rychlostních komunikací D3/R3 a R4. "Je naopak řada skeptiků, kteří se domnívají, že různá vládní usnesení jsou jen cárem papíru, přičemž se fakticky nehledají možnosti, jak celou výstavbu urychlit. Včetně dořešení problémů trasy D3 ve Středočeském kraji," dodal Zimola.

Autor: Dobrin Stojcev Mediafax

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Hawky

Dokud se sem nebudou pravidelně plahočit pražský politici, tak tady nebude ani okruh, natož dálnice. Nikoho to neštve tolik jako nás, co pravidelně stojíme např. v Planý několikakilometrovou frontu. Možná ale bude opravená cesta do N.Bystřice. Ta byla opravdu ve špatném stavu, když jsem tam jezdíval na zámek do skladu textilu..........

středa, 29. června 2011, 08:21

richard praskořík

to je ovšem špatná vizitka obou hejtmanů. jestli oba jezdili do prahy aby si vyslechli, že nejsou peníze, sklapli patky jeli hodní jihočeši domů, pak se není čemu divit. do každého krajského města je buď hotová a nebo hodně rozestavěná dálnice, tady máme hodné a populární hejtmany a jezdíme ouvozem. investoři se sem bez infrastruktury nepohrnou, je ovšem pravdou že malým letadlem a nebo lodí se sem dopraví. co jsme si zvolili to holt máme

úterý, 28. června 2011, 21:03

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.