Příběh o lásce, vědě a motorové pile. Horor, u kterého se budete bát, je letošní první premiérou, kterou uvede v sobotu Malé divadlo v Hradební ulici. Je to již druhé referenční představení evropského projektu Platform SHIFT+.
Platform SHIFT+ je čtyřletý mezinárodní projekt deseti evropských divadel, jehož cílem je výzkum a vývoj divadelní tvorby pro diváka ve věkové kategorii od třinácti let. Jedná se o zapojení moderních digitálních technologií do divadelního díla určeného tomuto publiku.
Malé divadlo v rámci tohoto projektu zpracovalo příběh šíleného vědce Viktora Frankensteina. „Na úplném začátku stál nápad obsadit do hlavní role loutku v životní velikosti. Což je zvláštnost, kterou v žádném jiném českém divadle neuvidíte,“ řekl režisér a scénárista Malého divadla Janek Lesák. „V českém prostředí je loutka velice oblíbená a má tradici, ale nejedná se o loutku v životní velikosti. Já jsem se s ní setkal poprvé v Anglii, kde jsem se inspiroval,“ prozradil druhý režisér hry Frankenstein Tomsa Legierski, kterého si k inscenaci Janek přizval. „Tomsu jsem požádal o spolupráci na hře hlavně kvůli tomu, že je skvělý mim a patří mezi přední české pohybáře. Takže on se stará hlavně o režii loutky, kterou řídí čtyři herci, a já režíruji celek,“ komentoval Janek.
Loutku monstra animují herci Budlana Baldanová, Dana Chroustová, Petr Hubík a Václav Marhold. „Než jsme začali zkoušet, tak museli všichni čtyři projít dvoutýdenním workshopem, na kterém se učili s loutkou pracovat,“ prozradil Tomsa Legierski.
Jako doktor Frankenstein tvořil od nuly svého umělého člověka, tak i scénograf Jan Brejcha sestrojoval loutku životní velikosti. „Během roku přišel s několika jejími prototypy. Nebyla to lehká práce, protože nebylo nikoho, kdo by s podobně obří a komplikovanou loutkou měl zkušenosti, ale nakonec se dílo povedlo. Teď ještě neustále pracujeme na vyčištění gest a výrazů animátorů,“ řekl Tomsa Legierski.
Ve hře uvidíte i baletku Kateřinu Varon, čtyřčlenný operní sbor a dvě varhanice. Zajímavé bude představení i po stránce hudební. Tu má na svědomí Jan Čtvrtník, který elektronicky přepracoval hudbu Johana Sebastiana Bacha.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.