Třetí ročník Budějovického adventu je za námi. Celkem 35 pracovních dní, 23 dní ve společnosti kulturního programu s více jak 70 vystoupeními na adventním pódiu v srdci jihočeské metropole. To je strohý číselný popis nejnavštěvovanější akce na jihu Čech v roce 2013.
Přesný počet návštěvníků sice organizátoři určit nedovedou, díky svým zkušenostem ale usoudili, že lidí přišlo zase o něco víc než v minulých letech - odhadují kolem 60 tisíc.
„Důvodem je zajímavější program i výrazně příznivější počasí. To nejen přilákalo více diváků, ale umožnilo jim pobýt na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. delší dobu,“ řekl za pořádající RK Invest David Kovařík z agentury Chilli Production.
Tradičně nejvíce návštěvníků dorazilo na přílet anděla a rozsvícení vánočního stromu. Několikatisícové návštěvy měly i sobotní programy, a to koncerty spojené s rádiovými mediálními partnery adventu. Koncert Kamila Střihavky, Debbi, Michala Hrůzy a Petra Kotvalda sledovalo v součtu asi 10 tisíc posluchačů.
Z divácky úspěšných akcí vyčnívají také koncerty Petra Spáleného, Pavla Žalmana Lohonky, další spolupráce s Českým rozhlasem v podobě vystoupení Budvarky, Swingového orchestru Václava Hlaváče a Rangers. I tyto programy sledovali diváci ve více jak tisícovém počtu.
Divácky velmi zajímavým bylo i pásmo nejúspěšnějších televizních formací populární Šlágr TV. Program zaměřený na starší generaci sledovalo více jak 1500 lidí. Navštěvovaný byl i nedělní program zaměřený výhradně na děti. Pohádky, kino i další doprovodný program kvitovaly stovky rodičů.
„To, že se program líbil a považujeme ho za úspěšnější než vloni, dokazuje nejen návštěva, ale i reakce na před rokem spuštěném facebookovém kanálu. Za měsíc trhů se zdvojnásobil počet likerů a procento přečtených příspěvků vykazuje velmi dobré výsledky,“ uvedl Kovařík.
Podle něj jsou reakce návštěvníků vesměs pozitivní. „Vyloženě negativní reakci jsme nezaznamenali. Právě Facebook je nám také vodítkem a poradcem, kudy se ubírat v následujícím roce. Jednou z výzev, která nás na této sociální síti zaujala, je větší zaměření na jihočeské gastro speciality,“ dodal.
Pozitivní reakce organizátoři zaznamenali také na drobný doprovodný program přímo v tržišti, jako jsou poníci, betlém nebo letos jiný typ kolotoče.
„V příštím roce bychom rádi rozšířili program pro děti, který byl velmi dobře přijat. Zapojit bychom chtěli i duchovní program, jako je půlnoční mše. Další nápady a myšlenky, jak Budějovický advent zkvalitnit, ještě jistě dozrají. Návštěvníky o nich budeme včas informovat prostřednictvím našich mediálních partnerů,“ uzavřel David Kovařík.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.