neděle 8. prosince 2019 Květoslava

Budějovický advent navštívilo kolem 60 tisíc lidí

Třetí ročník Budějovického adventu je za námi. Celkem 35 pracovních dní, 23 dní ve společnosti kulturního programu s více jak 70 vystoupeními na adventním pódiu v srdci jihočeské metropole. To je strohý číselný popis nejnavštěvovanější akce na jihu Čech v roce 2013.

Přesný počet návštěvníků sice organizátoři určit nedovedou, díky svým zkušenostem ale usoudili, že lidí přišlo zase o něco víc než v minulých letech - odhadují kolem 60 tisíc.

„Důvodem je zajímavější program i výrazně příznivější počasí. To nejen přilákalo více diváků, ale umožnilo jim pobýt na českobudějovickém náměstí Přemysla Otakara II. delší dobu,“ řekl za pořádající RK Invest David Kovařík z agentury Chilli Production.

Tradičně nejvíce návštěvníků dorazilo na přílet anděla a rozsvícení vánočního stromu. Několikatisícové návštěvy měly i sobotní programy, a to koncerty spojené s rádiovými mediálními partnery adventu. Koncert Kamila Střihavky, Debbi, Michala Hrůzy a Petra Kotvalda sledovalo v součtu asi 10 tisíc posluchačů.

Z divácky úspěšných akcí vyčnívají také koncerty Petra Spáleného, Pavla Žalmana Lohonky, další spolupráce s Českým rozhlasem v podobě vystoupení Budvarky, Swingového orchestru Václava Hlaváče a Rangers. I tyto programy sledovali diváci ve více jak tisícovém počtu.

Divácky velmi zajímavým bylo i pásmo nejúspěšnějších televizních formací populární Šlágr TV. Program zaměřený na starší generaci sledovalo více jak 1500 lidí. Navštěvovaný byl i nedělní program zaměřený výhradně na děti. Pohádky, kino i další doprovodný program kvitovaly stovky rodičů.

„To, že se program líbil a považujeme ho za úspěšnější než vloni, dokazuje nejen návštěva, ale i reakce na před rokem spuštěném facebookovém kanálu. Za měsíc trhů se zdvojnásobil počet likerů a procento přečtených příspěvků vykazuje velmi dobré výsledky,“ uvedl Kovařík.

Podle něj jsou reakce návštěvníků vesměs pozitivní. „Vyloženě negativní reakci jsme nezaznamenali. Právě Facebook je nám také vodítkem a poradcem, kudy se ubírat v následujícím roce. Jednou z výzev, která nás na této sociální síti zaujala, je větší zaměření na jihočeské gastro speciality,“ dodal.

Pozitivní reakce organizátoři zaznamenali také na drobný doprovodný program přímo v tržišti, jako jsou poníci, betlém nebo letos jiný typ kolotoče.

„V příštím roce bychom rádi rozšířili program pro děti, který byl velmi dobře přijat. Zapojit bychom chtěli i duchovní program, jako je půlnoční mše. Další nápady a myšlenky, jak Budějovický advent zkvalitnit, ještě jistě dozrají. Návštěvníky o nich budeme včas informovat prostřednictvím našich mediálních partnerů,“ uzavřel David Kovařík.

Štítky Budějovický advent 2013, kulturní program, náměstí Přemysla Otakara II., České Budějovice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.