Počasí dnes19 °C, zítra20 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Chceme zavést veřejné a přehledné sledování přípravy dopravních staveb, aby Jihočeši mohli on-line kontrolovat, jak plníme to, co jsme slíbili

PR článek

Dokud nezačne dopravu na kraji řídit někdo, kdo je zvyklý mít za sebou konkrétní výsledky, tak se nic nezmění. Na tom, jak se na jihu Čech nestaví žádné nové dopravní stavby je vidět, jak krajští politici rezignují na každodenní práci. Vlastně se pak Jihočechům nedivím, že je ty sliby pak už nebaví poslouchat.

Vy jste na Vaší tiskové konferenci říkal, že není nutné vymýšlet dopravní stavby na jihu Čech, že všechny jsou jasné. Tak v čem je problém, že současná koalice postavila jen jeden obchvat.
No jasně, studii, jaké dopravní stavby na jihu Čech potřebujeme jsem zadával jako náměstek hejtmana ještě já v roce 2010. Je zpracovaná a ty stavby jsou tam jasně definované. Jenže výsledek současné koalice ukazuje, že politici na kraji na nich prostě moc nepracují. Na to postavit silnici nestačí jen politické řeči a vyjádření, to je prostě proces, za kterým je hodně práce. Té každodenní, kterou známe z práce každý. Je jedno jestli plníte v Tescu regály nebo Vy třeba musíte napsat nějaký rozhovor, anebo my v naší firmě vyrábíme BatteryBoxy. Prostě na konci dne nebo týdne musí být nějaký výsledek. Jinak firma zkrachuje. A tohle začíná v politice chybět. A u těch staveb je to hodně vidět.

A neměli by práci na přípravě staveb dělat úředníci?
To je jasné, že to je týmová práce. To nemůže dělat ten politik sám, ale tohle prostě musí táhnout někdo z těch politiků. Vzít to na sebe. Ten, který to těm lidem slíbil a chce to splnit. On musí chtít ty stavby dotáhnout. Úředník tam sedí pořád a má pořád stejný plat ať stavba stojí nebo ne. To právě politik musí být tím manažerem, který to vede, hlídá úkoly, na všechny tlačí, aby vše bylo co nejdřív, musí se všemi vyjednávat a prostě u toho procesu být. Každý, kdo jsme někdy něco ve firmě řídili, tak víme, že to bez toho nejde. To prostě není možné.  Bohužel nikdo z politiků ve vedení kraje není manažer. Jsou to všechno fajn lidi, ale ne manažeři. Nikdo z nich není zvyklý řídit nějaký větší proces, výrobu nebo stavbu, kdy na konci musíte mít jasný výsledek. Vím, že se to zdá banální a možná neuvěřitelné, ale to je vlastně fakticky největší problém proč tady ty stavby nemáme.

Jak byste to tedy řešili Vy? Proč by Vám měli Jihočeši věřit, že to budete dělat jinak?
Právě proto jsem chtěl, aby náš tým byl převážně postaven z lidí, kteří jsou úspěšní ve svých profesích a nejsou to profesní politici. Z lidí, kteří jsou ve svých firmách a zaměstnáních zvyklí na konkrétní výsledky. Chceme zavést veřejné on-line sledování stavu přípravy těch staveb. U každé je totiž řada kroků od studie, přes projekty, získání územního rozhodnutí, stavebního povolení, vykoupení pozemků atd. Silnice prostě není čára fixou na mapě. Když mluvím s lidmi v jihočeských městech, tak oni často neví, jak se ten obchvat jejich města vyvíjí. Pořád jim někdo slibuje, že už to bude a pořád nic a oni jen čekají. Pak chápu, že je ty sliby štvou. Chceme s Jihočechy hrát narovinu. Takže zavedeme, aby všichni viděli, jak se stavba jejich obchvatu vyvíjí, co se tam právě řeší a do kdy a jak to má být vyřešené. Tenhle tlak je nutný na to, aby všichni v týmu pracovali naplno. Jihočeši si prostě ve volbách vlastně najímají tým, který má řešit problémy kraje a zaslouží si, aby ho mohli pravidelně kontrolovat. A nejen jednou za čtyři roky.

V minulém týdnu jste spustil petici za výstavbu dálnice D3 ve středních Čechách. Myslíte si, že je její výstavba opravdu ohrožená?  
Ano. Překvapila mě vyjádření pana premiéra, který se sešel před pár dny se zástupci Alternativy pro D3. To je spolek snažící se zablokovat výstavbu ve středních Čechách v trase, kterou schválila vláda a tvrdí, že by se dala jen rozšířit stávající silnice E55 tedy z Mezna přes Benešov do Prahy. Alternativa oslovila premiéra s peticí, kde mají asi 1500 podpisů, které sbírali dva roky. Premiér po setkání s nimi řekl, že bude o jejich argumentech přemýšlet, a že se ještě sejdou. Tyhle výroky zpochybňující stávající trasu považuji za velmi varovné. Protože žádná jiná reálná varianta není. Dálnice prostě není čára fixou na mapě. Na téhle trase se už řeší územní rozhodnutí na konkrétní úseky. Mít pocit, že se začne zase někde jinde, kde s tím nepočítají ani územní plány, je prostě nesmysl. To fakticky znamená, že tu ale opravdu desetiletí ta dálnice nebude. Respektuji právo každého občana vyjádřit se k připravovaným stavbám, ale prostě není možné pořád začínat znova. V každém úseku bude určitý počet lidí nespokojený a 1 500 lidí je i v poměru počtu obyvatel těch obcí, kterých se výstavba dotýká, zanedbatelné číslo. Chtěl jsem dát jasně najevo, že je tady x tisíc Jihočechů, kteří na dálnici čekají desítky let, a že už nás premiér nemůže hodit přes palubu. Jsem rád, že to Jihočeši cítí stejně, a že hned za první tři dny máme pod peticí víc než 2 500 podpisů. O dopravní stavby musí prostě jihočeští politici opravdu bojovat.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky doprava, dopravní stavby, jižní Čechy, Jihočeský kraj, Martin Kuba, ODS, dopravní stavba, Česko, stavba, dálnice, Středočeský kraj, Tesco, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Zipe Pezi

Kecy. Dálnice nijak nepomůže od ucpání ČB a jiných měst auty. Ale je populární se na ní zviditelňovat. Středočeši nejsou tupci a nechtějí si zaneřádit další kus přírody nadbytečnou stavbou a nadbytečným provozem. To Jihočeši se inspirovali v Albánii a rušili veřejnou dopravu o sto šest (za Kuby, Zimoly zrušili 30% osobních vlaků), nyní se jen trouba diví, že se třeba do ČB auta všech nevejdou!

Středa, 23. září 2020, 08:13Odpovědět

Chceme zavést veřejné a přehledné sledování přípravy dopravních staveb, aby Jihočeši mohli on-line kontrolovat, jak plníme to, co jsme slíbili  |  Politika  |  Zprávy  |  Budějcká Drbna - zprávy z Českých Budějovic a jižních Čech

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.