čtvrtek 29. července 2021 Marta

Největší bolest jihu Čech? Podle lídrů do podzimních voleb hlavně dostavba dálnice D3

Především dokončení dálnice D3 vidí jako největší problém lídři největší stran na jihu Čech pro podzimní parlamentní volby. Někteří z nich připustili, že za poslední čtyři roky stavba dálnice, která má spojit rakouské hranice s Prahou, pokročila. Vyplývá to z ankety, kterou nyní zveřejňujeme.

Karel Havlíček (ANO)

V dostavbě D3 směrem k Rakousku se v tomto volebním období podařilo výrazně pokročit. V roce 2019 jsme zprovoznili 19 km D3 z Bošilce do Borku. V realizaci je nyní 20 kilometrů D3 kolem Českých Budějovic. Na úseku obchvatu krajského města z Úsilného do Hodějovic došlo k posunutí termínu zprovoznění na rok 2024 z důvodu průsaků spodních vod a celkové změně technologie stavby připravovaného tunelu Pohůrka. Letos zahájíme další úsek D3 směrem na jih, z Třebonína do Kaplice, který je v délce 8,6 km. Kompletně zprovozněná dálnice až na rakouské hranice bude v roce 2025, a budeme tak s dálnicí na hranicích dříve než Rakousko, které předpokládá dotažení dálnice na hranice v roce 2030.

Ondřej Veselý (ČSSD)

Začíná dostavba D4 a vypadá to, že na konci dalšího volebního období už bychom mohli být jako Jihočeši konečně také napojeni na dálniční síť. Teď bude výzva zkapacitnění silnice I/20 mezi Pískem a Budějovicemi, včetně obchvatů Dasného a Češňovic. Tady se plánuje, ale ještě se nezačalo. Tlak na to, aby tato investice přímo navázala na dokončení úseku D4 mezi Pískem a Prahou, bude muset být enormní. U D3 se otevřely další úseky mezi Táborem a Budějovicemi a pokračuje se směrem k hranicím s Rakouskem. Středočeská část je bohužel zatím ve hvězdách.

Jan Bartošek (KDU-ČSL)

Uskutečnění dostavby dálnice D3 a budování obchvatů našich měst i obcí se z velké části během uplynulých čtyřech let podařilo opravdu významně posunout. Všichni víme, že budování jakékoliv výstavby - nejen infrastruktury, se v České republice ve velké míře potýká se složitostí při získávání povolení ke stavbě, výkupu pozemků a s vysokou ekonomickou náročností. Je to výzva pro každý kraj a náš Jihočeský není výjimkou. To jsou hlavní příčiny toho, proč dálnice ještě nestojí. Za sebe ale mohu říct, že kraj dělá maximum."

Alena Nohavová (KSČM)

Dostavba dálnice D4 byla zahájena mezi Příbramí a Pískem. Horší situace je u dostavby D3. Na rozdíl od středočeské části dálnice, která stále nezačala, se jihočeská část, i když s problémy, staví. Zpoždění nejméně o rok nastalo při stavbě obchvatu krajského města. Vázne výstavba části D3 od Kaplice na státní hranici. Sice je územní rozhodnutí, ale není stavební povolení. Nezačaly výkupy pozemků a výběrová řízení. Plánovaná dostavba jihočeské části D3 sice pokročila, ale termín dokončení v roce 2024 dodržen nebude.

Jan Bauer (ODS)

Dostavba dálniční sítě a její propojení s Rakouskem a Německem je stále největší slabinou Jihočeského kraje. Nic na tom nemění skutečnost, že mnoho úseků dálnice D3 je právě ve výstavbě. Již osm let vede hnutí ANO ministerstvo dopravy a v kontrastu s jejich předvolebními sliby v budování dálnic opravdu nevynikají, spíše naopak. V tomto volebním období byla kritika vlády ze strany Jihočechů kvůli žalostnému tempu dostavby dálniční sítě opravdu slyšet. Možná právě proto jsme významně přispěli k zahájení dostavby dálnice D4 do Písku formou PPP projektu.

Lukáš Kolářík (Piráti)

Stále i po čtyřech letech platí, že hromadná doprava v Jihočeském kraji nefunguje tak, jak by mohla. Jsme jeden ze dvou posledních krajů, které ještě nemají celokrajský integrovaný dopravní systém. Zavedení IDS bylo i součástí našeho krajského programu, který se nyní moji kolegové Piráti, krajští zastupitelé, snaží a budou snažit prosazovat i z opozice. Co se týká silnic II. třídy, tak tady došlo v uplynulých třech letech k posunu. Kraj nyní každý rok vyhodnocuje jejich stav a úředníci každý rok předkládají krajským zastupitelům ke schválení plán dopravních staveb, který vychází z objektivního hodnocení. Tím došlo k odpolitizování krajských dopravních staveb a doufáme, že tento trend bude pokračovat.

Pavel Klíma (TOP 09)

Obchvat Českých Budějovic se buduje, ale pořád na jeho dokončení čekáme. Nyní je největší problematika kolem tunelu Pohůrka, což je záležitost ŘSD. Úkolem jihočeských poslanců je tlačit na vládu právě kvůli obchvatu i dálnici. České Budějovice tak zůstávají patrně jediným větším městem v republice, kde tranzitní doprava projíždí vzdušnou čarou snad 300 metrů od radnice a náměstí.

Hodnocení článku je 76 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, volby, sněmovna, Jihočeský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.