pondělí 18. října 2021 Lukáš

Co trápí jih Čech? Podle lídrů regionu chybí hlavně dopravní infrastruktura

Nedostatečná dopravní infrastruktura nebo nízké mzdy. To jsou podle jihočeských lídrů nejsilnějších politických subjektů pro podzimní sněmovní volby hlavní problémy regionu. V případě dostavby dálnice D3 se jedná o téma, které se před volbami na různé úrovni opakuje už několik let. Lídři SPD a Přísahy v anketě neodpovídali, protože nebyli do uzávěrky známi.

ANO, lídr kandidátky Karel Havlíček

neodpověděl

ČSSD, lídr kandidátky Ondřej Veselý

Problém: Prvním je napojení kraje na celostátní dopravní síť. Náš kraj nemá ani přímé dálniční napojení na celostátní síť dálnic, ani rychlostní železnici. Druhým problémem jsou průměrné nízké mzdy na území kraje. Tady nelze samozřejmě aktivitu zaměřit pouze na jeden kraj, ale musí být plošná, takže z ní budou profitovat i jižní Čechy.

Řešení: Pokud jde o nízké mzdy, ČSSD dlouhodobě usiluje o zlepšení pracovních podmínek zaměstnanců, stejně jako vyšších odměn. Ovšem při současné síle našeho poslaneckého klubu se jeví v tomto volebním období jako nereálné prosazení našeho návrhu na změnu zákoníku práce, na kterém jsem se spolu s MPSV zásadně podílel. Pokud by se však změny podařilo prosadit znamenalo by to i zásadní zvýšení platů všech zaměstnanců. Pokud by se k tomu přidalo již uvedené zlepšení dopravního napojení, pak by měli Jihočeši možnost dojíždět za prací i do regionů s vyššími mzdami (Praha, střední Čechy, okolní země) aniž by se museli stěhovat z nejlepšího kraje pro život, což by logicky vyvolalo i vnitřní tlak na růst mezd přímo v našem kraji.

KSČM, lídr kandidátky Alena Nohavová

Problém: Za hlavní problém považujeme neúměrné zdražování, kdy je v současné době nízká příjmová hladina většiny Jihočechů v kontrastu s vysokou úrovní cen, zvláště v příhraničí a turistických centrech a současně dále ceny rostou přímo raketově - proto chceme dát stop zdražování.

Řešení: Základem je zvýšení příjmové stránky občanů. A to za prvé změnou zákona o trvalém zvyšování důchodů - ne jen o polovinu růstu průměrné mzdy ale o 100 procent či více procent, aby se zastavilo snižování poměru důchodů k průměrné mzdě. Průměrný důchod by měl dosahoval 50 procent průměrné mzdy a ne současných necelých 40 procent. Za druhé změnou zákona o zvýšení minimální mzdy na úroveň průměru minimálních mezd v EU - tedy vysoce přes 20.000 Kč. Za třetí zajištění maximální zaměstnanosti obnovením tradičních nosných segmentů v Jihočeském kraji jako je lesnictví a zemědělství, ale i lehký průmysl, který zde tradičně býval.

Piráti a STAN, lídr kandidátky Lukáš Kolářík

Problém: Jihočeský kraj má problémů hned několik. Kromě nedostatečné dopravní infrastruktury a napojení na okolní regiony jde o nedostupnost specializované zdravotní péče, hlavně dětských lékařů a zubařů, nedostupnost bydlení pro mladé rodiny a například mizející základní služby na našem krásném venkově. Zároveň i v Jihočeském kraji máme občany, kteří jsou v neřešitelných dluhových pastech a nemohu se plnohodnotně podílet na fungování kraje.

Řešení: Jihočechům pomůže především funkční a předvídatelná státní správa, méně buzerace a více svobody, doplněná o vhodnou a promyšlenou podporu služeb nejen v malých obcích. Nastavení zajímavých finančních pobídek začínajícím zubařům pro zřizování ordinací v menších obcích. V neposlední řadě je potřeba usnadnit proces oddlužení a vrátit tisíce lidí do ekonomického procesu, to kraji přinese další finanční prostředky, které může použít na zkvalitnění života jeho občanů.

SPOLU, lídr kandidátky Jan Bauer

Problém: Bolavou patou našeho kraje je rozhodně doprava a špatné spojení směrem na Prahu i do sousedního Německa a Rakouska. Tento stav pak bohužel limituje i rozvoj turistického ruchu a množství dobrých pracovních příležitostí, hlavně pro mladé lidi.

Řešení: Už jako současný poslanec jsem se osobně zasadil o to, aby mohla být včas nastartována dostavba dálnice D4. Teď už zbývá jen pohlídat, aby to stát nezpackal, ohlídal průběh stavby a nová dálnice se mohla řidičům za tři roky otevřít. Musíme ale vybojovat i lepší napojení dál směrem na hraniční přechod Strážný a České Budějovice a dokončit zbývající úsek dálnice D3, aby se mezi Prahou a jižními Čechy jezdilo plynule a bezpečně i směrem od Tábora. Za řadou dlouhodobých problémů je špatná a nefunkční legislativa, hlavní je ale osoba ministra, který musí být schopný dopravu koncepčně řídit. V čele ministerstva musí sedět člověk, který má tah na branku a umí motivovat lidi pod sebou. Takového ministra postrádám.

Trikolora Svobodní Soukromníci,lídr kandidátky Libor Vondráček

Problém: Jihočechy určitě mimořádně zajímá realizace dotažení D3 a D4, které mají skluz a my budeme podporovat její urychlení. Obávám se ovšem, že s koncem prázdnin bude toto téma čím dál více zastiňovat celostátní obava z dalších sociálních experimentů vlády s dětmi souvisejících s covid-19 a nejistota lidí, že ze dne na den přijdou opět třeba na tři měsíce o zdroj příjmů. Lidé potřebují mít nějaké jistoty. Jasné vyhlídky pro nejbližší měsíce a roky, že se nebude měnit jejich život ze dne na den. Problém s častou změnou zákonů tu byl již delší dobu, ale poslední dva roky byly extrémní. Dnes mají Češi nejvyšší úspory v historii, protože se bojí budoucnosti a odkládají tedy všechny zbytné investice. To se musí změnit.

Řešení: Pokud budeme vládnou už nikdy se pod záminkou COVIDu nebude opakovat zákaz docházení dětí do školy, na sport či kroužky ani vytváření podmínek, které jim v účasti ve škole budou bránit. Už nikdy nezavřeme provozy a nebudeme vyhánět čerta ďáblem, problémy ve zdravotnictví řešit ničením ekonomiky. Nemocné je třeba léčit, ohrožené chránit a zdravé nechat žít, pracovat nebo chodit do školy.

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto ŘSD

Štítky ČR, volby, sněmovna, Jihočeský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.